Home Reviews 3DS review 3DS Review: Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure

3DS Review: Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure

Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure ligt sinds kort in de winkels en SEGA heeft met deze game een alles behalve doorgaande game naar de 3DS gebracht. Een game waarbij alles draait om ritme. Een leuke aanvulling op het 3DS assortiment of kun je Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure beter laten liggen? Lees het in onze review.

In het spel staat Phantom Thief  centraal. Deze dief reist door Parijs samen met zijn hond Fondue en steelt schatten. Tijdens het inbreken en ontsnappen komt het ritme aspect van de game vooral naar voren. Alles in de game draait, zoals de titel van het spel al doet vermoeden, om ritme. Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure bestaat uit allerlei episodes die je kunt spelen. Deze episodes kennen verschillende soorten gameplay. Zo zijn er episodes waarbij je moet dansen op muziek door op het juiste moment de goede bewegingen te maken op het touch-screen. In andere episodes zul je bijvoorbeeld door een museum moeten sluipen en voorkomen dat bewakers je zien. Ook dit gaat op ritme en alleen door op het juiste moment de juiste bewegingen op het touch-screen te maken zal dit lukken. Dit klinkt overigens makkelijker dan het daadwerkelijk is. Vooral in de latere episodes kan het flink lastig worden om een level te halen. Nooit zal de game echter onmogelijk worden en na goed oefenen zul je steeds verder komen en dat is een positief. De game kent dus een goed opbouwende moeilijkheidsgraad.

SEGA heeft er goed aangedaan de gameplay steeds te variëren. Veel ritme games bestaan uit steeds weer dezelfde gameplay waarbij je moet dansen op het juiste ritme. Door ook andere gamelpay elementen in de game te stoppen (denk aan het ontsnappen uit museum) blijft de gameplay afwisselend. Bovendien is het ook origineel bedacht door SEGA. De besturing, vooral via het touch-screen, werkt ook prima. Het touch-screen reageert goed en voorkomt zo onnodige irritatie tijdens het spelen van de game. Een belangrijk punt om te noemen is wel dat je echt van dit soort spellen moet houden. Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure  is ten slotte geen doorgaande platform- of actiegame. Houd je niet van dergelijke ritme games dan kun je Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure het beste laten liggen. Twijfel je een beetje dan is er in de eShop een demo beschikbaar zodat je de game eerst uit kunt proberen. Zijn dit soort spellen wel jouw type games dan kun je absoluut veel plezier beleven aan de game en vormt Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure een leuke afwisseling op de gemiddelde ritme game.

Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure stelt op audiovisueel gebied niet teleur maar gooit ook geen overdriven hoge ogen. De game ziet er netjes uit en hier is weinig op aan te merken. Het is duidelijk te zien dat SEGA goed werk heeft gestoken in het ontwerp van de game. Het geluid is prima, leuke en vooral aanstekelijke muziek waardoor je snel in de game komt.

SEGA heeft met Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure een leuke aanvulling geleverd op het aanbod van 3DS games. Feit is dat je van dit soort spellen moet houden en Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure  niet voor elke gamer geschikt is. Voor het type games is Rhythm Phantom & The Emperor’s Treasure echter prima in orde en fans van deze spellen zullen zich zeker kunnen vermaken met de game!

Graphics       8

Gameplay     8

Geluid           8