Home Activiteit

Activiteit

  • Jelle heeft het onderwerp [GUIDE] Netwerkproblemen op de Switch en hoe je ze oplost aangemaakt in het forum Nintendo Switch 7 jaren, 5 maanden geleden

    Hallo iedereen! Dit is een guide gemaakt door @jelle619 en @HooHahKong om je te helpen met het oplossen van internetproblemen op de Switch.

    Online games zoals Mario Kart 8 Deluxe zijn heel erg leuk om online met andere mensen over de hele wereld of met je vrienden te spelen. Echter, sommigen ervaren een aantal problemen tijdens het verbinden waardoor ze niet online kunnen. Mensen krijgen verschillende foutmeldingen te zien op het scherm en weten niet wat ze ermee moeten.

    Wat je nodig hebt:

    – Switch
    – Een computer met een webbrowser en toegang tot CMD op Windows en Systeemvoorkeuren op Mac.
    – Tijd die in beslag genomen kan worden

    Problemen & Oplossingen

    Mijn Switch heeft problemen met het toegewezen krijgen van een IP-adres

    Dit probleem komt voor wanneer DHCP, dat wat ervoor zorgt dat de Switch een IP-adres op het lokale netwerk toegewezen krijgt, niet correct werkt. Als dit het geval is, moet je handmatig een IP-adres toewijzen.

    1. Bepaal het IP-adres van je router (ook wel gateway genoemd) bepalen. Zorg dat je computer is verbonden met hetzelfde netwerk als de Switch en volg de instructies die van toepassing zijn op jouw besturingssysteem.

    Windows:

    1. Druk op de Windows-toets + R, indien je computer geen Windows toets heeft, probeer ⌘ of de linkertoets naast de spatiebalk.
    2. Voer “cmd” in en druk op enter.
    3. Vul in het venster dat zojuist geopend is ‘ipconfig’ en druk op enter.
    4. Het adres die je bij de Gateway ziet staan is het IP adres van de router.
    A. Is je computer verbonden via ethernet? Je kan de gateway vinden onder het kopje “Ethernet adapter LAN-verbinding” (de naam kan anders zijn).
    B. Is je computer is verbonden doormiddel van een Wifi-netwerk? dan vind je de Gateway onder het kopje “Draadloos LAN-adapter voor Wireless Network Connection” (de naam kan anders zijn).
    5.Kopieer de Gateway adres naar je klemboard of schrijf het op.

    Mac:

    1. Open “Systeemvoorkeuren”, deze is te vinden in /Applications en kan doormiddel van Finder, Launchpad of Spotlight geopend worden.
    2. Klik op “Netwerk” en kijk in de lijst aan de linkerkant van het venster of je het goede netwerk hebt geselecteerd.
    3. Klik op “Geavanceerd”.
    4. Klik op “TCP/IP”, het router-adres die je te zien krijgt is het adres dat je nodig hebt.
    5. Kopieer deze naar het klembord of schrijf het op.

    2. Open een webbrowser zoals Chrome, Firefox, Internet Explorer of Safari en vul het adres in die je zojuist hebt gekopieerd of opgeschreven. Je wordt nu om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Standaard zijn de gebruikersnaam en wachtwoord “admin”, maar dit kan verschillen per router/modem. Kijk in de gebruikershandleiding voor meer informatie. Kom je er écht niet uit? Ga verder bij stap 4.

    3. Nu je er bent, kijk na welke apparaten met het netwerk zijn verbonden. Als het goed is kan je ook de IP-adressen van deze apparaten zien.

    Verbonden Apparaten

    4. Kijk naar de laatste 3 cijfers van ieder IP-adres. Deze IP-adressen zijn al toegewezen en kunnen niet door de Switch worden gebruikt. Verzin een cijfer tussen de 001 en de 254 dat niet overeenkomt met een van de laatste 3 cijfers van apparaten die al verbonden zijn met je wifi-netwerk of de gateway. Als je geen toegang hebt tot de router, verzin een cijfer en probeer of dit werkt als je het probeert toe te wijzen aan je Switch.

    5. Ga op je Switch naar Instellingen > Internet > Internetinstellingen. Zorg dat je minstens één keer al verbinding hebt proberen te maken met je netwerk zodat het tussen de lijst van geregistreerde netwerken staat.

    6. Kies het netwerk waarmee je verbinding probeert te maken en druk op “Instellingen wijzigen”.

    7. Ga naar IP-adresinstellingen en selecteer “Handmatig toewijzen”.

    8. Vul bij “Gateway” en “IP-adres” het IP-adres van de router (gateway) in. Verander niks bij “Subnetmasker”.

    9. Vervang de laatste drie cijfers van “IP-adres door je zelfverzonnen drie cijfers.

    10. Test de netwerk verbinding. Is de foutmelding nu weg? Mooi zo! Indien dit niet zo is, verander de laatste drie cijfers van het IP-adres in iets anders en probeer opnieuw.

    Mijn Switch kan niet met andermans console verbinden en/of wanneer ik een toernooi join, kom ik in een lege lobby terecht terwijl er toch mensen in de toernooi zijn in een lobby met andere mensen.

    Dit kan komen doordat je NAT een Type heeft van “C” of letter die daarna in het alphabet komt (Strict). Met deze stappen zorg je ervoor dat je NAT Type naar NAT Type “A” of “B” wordt veranderd.
    Let op! NAT Type B (Moderate) kan nog steeds verbindingen blokkeren. Als NAT Type B niet werkt, probeer A.

    1. Bepaal het IP-adres van je router (ook wel gateway genoemd) bepalen.. Zorg dat je computer is verbonden met hetzelfde netwerk als de Switch en volg de instructies die van toepassing zijn op jouw besturingssysteem.

    Windows:

    1. Druk op de Windows-toets + R, indien je computer geen Windows toets heeft, probeer ⌘ of de linkertoets naast de spatiebalk.
    2. Voer “cmd” in en druk op enter.
    3. Vul in het venster dat zojuist geopend is ‘ipconfig’ en druk op enter.
    4. Het adres die je bij de Gateway ziet staan is het IP adres van de router.
    A. Is je computer verbonden via ethernet? Je kan de gateway vinden onder het kopje “Ethernet adapter LAN-verbinding” (de naam kan anders zijn).
    B. Is je computer is verbonden doormiddel van een Wifi-netwerk? dan vind je de Gateway onder het kopje “Draadloos LAN-adapter voor Wireless Network Connection” (de naam kan anders zijn).
    5.Kopieer de Gateway adres naar je klemboard of schrijf het op.

    Mac:

    1. Open “Systeemvoorkeuren”, deze is te vinden in /Applications en kan doormiddel van Finder, Launchpad of Spotlight geopend worden.
    2. Klik op “Netwerk” en kijk in de lijst aan de linkerkant van het venster of je het goede netwerk hebt geselecteerd.
    3. Klik op “Geavanceerd”.
    4. Klik op “TCP/IP”, het router-adres die je te zien krijgt is het adres dat je nodig hebt.
    5. Kopieer deze naar het klembord of schrijf het op.

    2. Ga op je Switch naar Instellingen > Internet > Internetinstellingen
    (Settings > Internet > Internet Settings). Zorg dat je minstens één keer al verbinding hebt proberen te maken met je netwerk zodat het tussen de lijst van geregistreerde netwerken staat.

    3. Start een webbrowser op je computer op en vul de gateway of router IP-adres in die je hebt opgeschreven of gekopiëerd naar het klembord in de balk waar het webadres zich bevindt en druk op enter. Je wordt nu op een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Standaard zijn de gebruikersnaam en het wachtwoord “admin” (zonder de aanhalingstekens), maar dit kan verschillen per router/modem. Kijk in de gebruikershandleiding voor meer informatie.

    4. Kijk bij verbonden apparaten welk IP-adres andere apparaten op je netwerk gebruiken.

    Verbonden Apparaten

    Hou dit venster op je computer open, je hebt het bij de volgende stappen nog nodig! Sluit het venster niet tot na de laatste stap.

    5. Ga op je Switch naar Instellingen > Internet > Internetinstellingen
    (Settings > Internet > Internet Settings). Zorg dat je minstens één keer al verbinding hebt proberen te maken met je netwerk zodat het tussen de lijst van geregistreerde netwerken staat.

    6. Kies het netwerk waarmee je verbinding probeert te maken en druk op “Instellingen wijzigen” (“Change Settings”). Ga dan naar “IP-adresinstellingen” (“IP Address Settings) en selecteer “Handmatig toewijzen” (Manual).

    7. Vul nu het volgende in:
    – IP-adres (IP Address): Hier moet je zelf een IP-adres toewijzen aan de Switch (zie ook “Mijn Switch heeft problemen met het toegewezen krijgen van een IP-adres”). Vul hier de gateway in die je eerder hebt gevonden en vervang de cijfer(s) na de laatste punt door (een) ander(e) cijfer(s) tussen de 1 en 254 en zorg dat ze niet overeenkomen met de gateway of andere apparaten op je netwerk (zie stap 4 en 5)
    – Subnet Mask: Vul hier “255.255.255.0” in (dit is meestal standaard).
    – Gateway: Vul hier de gateway in die je eerder hebt gevonden.

    8. Ga nu naar DNS Instellingen (DNS Settings) en selecteer “Handmatig toewijzen (Manual). Vul nu het volgende in:
    – Primaire DNS: 8.8.8.8
    – Secundaire DNS: 8.8.4.4

    Sla nu de gewijzigde instellingen op.

    9. Ga terug naar de computer waar je het venster met verbonden apparaten hebt opengelaten. Indien je dit venster gesloten hebt, start de webbrowser op, vul de gateway/router IP-adres in de adresbalk en log opnieuw in.

    7. Zoek naar de DMZ (Host) optie. Dit kan je vaak vinden bij het
    kopje “Geavanceerd” (Advanced) of “Firewall”, dit kan verschillen bij elke modem/router. Voor het onderstaande voorbeeld hebben we een Belkin router gebruikt.

    DMZ

    8. Als je de DMZ (Host) optie hebt gevonden, vul dan de IP-adres in die je aan je Switch
    hebt gegeven. Als je het hebt ingevuld, druk dan op Save of Apply (is verschillend bij
    ieder provider/router.

    9. Om te kijken of je NAT Type naar “A” of “B” is gegaan, ga je terug naar je Switch en
    dan naar Instellingen > Internet > Verbindingstest (Settings > Internet > Test
    Connections). Als de test klaar is, kan je je NAT Type bekijken. Is je NAT Type “A”, dan
    heb je een Open NAT en zijn de problemen opgelost.

    NAT-typen

    Heb je nog vragen? Stel het gerust!

    Laat je vraag in de reacties horen en we zullen het zo spoedig mogelijk beantwoorden! We zullen de guide proberen bij te werken en up-to-date te houden. Mocht je nog advies hebben over hoe we deze guide in de toekomst kunnen verbeteren, dan horen we dat uiteraard graag!
    – jelle619 en HooHahKong