Eiji Aonuma wil een andere Zelda formule omdat hij moe wordt van de bestaande; het team test ondertussen het Zelda Wii U concept.
Zelda producer Eiji Aonuma en de rest van het team hebben geprobeerd de klassieke formule te veranderen voor Skyward Sword, maar bereikten niet het resultaat waar zij op hadden gehoopt. Aonuma zag het niet echt zitten om de originele Skyward Sword formule intact te laten. Hij probeerde persoonlijk het klassieke, ingeburgerde concept op de schop te nemen en een nieuwe richting in te slaan.
Zelda Wii U zit momenteel in de testfase. Aonuma liet aan The Los Angeles Time weten dat het team opties aan het onderzoeken is en en nog steeds bekijken wat zij kunnen doen en veranderen aan de Zelda formule. Het enige wat hoogst waarschijnlijk niet zal veranderen is het ontbreken van voice-acting; aldus Aonuma.
“It’s not that anyone is telling me we have to change the formula. I want to change it. I’m kind of getting tired of it. If I’m getting tired of it, then I’m sure other people are getting tired of it. There is an essential ‘Zelda’ I feel we need to stay true to. We are still testing things, exploring our options. We haven’t landed anywhere at this point. We’re still seeing what we can do.
What I want to do, not specifically with Link but with the ‘Zelda’ franchise, I’m always striving to make something no one else can, something that is so distinctly ‘Zelda’ that it can only be done in a ‘Zelda’ game. There are times when I hit walls and I can’t come up with new ideas and I think maybe I should just give up and quit, but eventually a new idea comes along and I’m proud of myself. It breeds new life into the creative process. I go through these phases, over and over again. I hope those high points keep on coming”.