Home Reviews Wii U Review: Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition

Wii U Review: Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition

Tekken is één van de bekendste en populairste vechtspellen op dit moment. Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition belooft dan ook veel goeds maar kan de port dat ook waarmaken?

Iedereen die wel eens Tekken, Soulcalibur of zo’n soort spel heeft gespeeld kan zich vast wel herinneren hersenloos op de knoppen te drukken om zo maar wat combo’s voor elkaar te krijgen. Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition probeert je echt te leren de besturing te leren.Als een soort van story mode heb je Fight Lab daar moet je als een Combot (één van de speelbare personages) verschillende stages doorlopen waarbij je steeds iets nieuws leert. Daarnaast kan de Combot elke techniek leren van alle andere personages. Gelukkig gaat het leren van al die technieken niet te makkelijk je zal veel moeten oefenen voordat je alles goed onder de knie hebt.

Besturing: Goed te leren moeilijk te beheersen

Naast de “tutorial” story mode voor beginners en gevorderden is er natuurlijk ook genoeg echte Tekken actie zowel online als offline. Als je echte gevechten gaat doen zal je merken dat alle technieken die je geleerd hebt in Fight Lab dat je die in de echte gevechten nog steeds niet goed kan toepassen. Daarnaast kan je doordat alle knoppen van de gamepad gebruikt worden flink in de war raken welke toetsen combinatie je moet gebruiken voor die ene combo. Gelukkig  Dit maakt de besturing simpel maar tegelijkertijd ook super moeilijk.

Uiterlijk

Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition ziet er grafisch gezien super uit met mooie kleuren en erg gedetaileerde personages, stages waarvan sommige gebaseerd zijn op een land (waaronder Nederland met onder andere tulpen) en achtergronden (bijvoorbeeld bij de menu’s). Daarnaast bevat de game een erg overzichtelijk menu waarin je goed kan zien waar je moet zijn voor bijvoorbeeld een online gevecht, de offline modus, je favoriete personage te customizen met gekochte items of om items voor je favoriete personage te kopen.

Screen Tekken Tag Tournament Daily Nintendo

Geluid

Het muziekjes zijn erg toepasselijk per stage en variëren erg maar, als je een muziekje niet leuk vindt kan je per stage instellen welk nummer je wilt horen. Zo ben je dus zelf de baas welke nummers je wilt horen.

Online

Ook online is er op dit spel genoeg te beleven. Het bevat namelijk alles wat de andere versies ook hebben dus ook de leaderboards en het matchmaking systeem waarmee je erg secuur kan bepalen welke levels tegenstanders je tegen wilt vechten. Wat jammer is is dat de speciale game modussen van de Wii U zoals Mushroom Battle en Tekken Ball geen online modus kennen.

Wii U only modi

Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition heeft naast alle modi die elke versie heeft ook nog een aantal extra modi namelijk: Mushroom Battle en Tekken Ball. In het eerste zal er in het gevecht regelmatig een Mushroom verschijnen die je groter of kleiner maakt en je daarbij verschillende voordelen geeft. Ook zal er af en toe een Ster verschijnen die je onoverwinnelijk maakt voor een korte tijd. Bij Tekken Ball moet je overslaan met een bal en de enige manier om je tegenstander schade toe te brengen is door de bal op zijn helft van het spel te laten landen.

Mushroom Battle Daily Nintendo

Gamepad

De game maakt goed gebruik van de Gamepad door middel van off tv-screen gameplay, extra informatie van personages tijdens personage selecteren en je kan er zelfs een paar combo’s neerzetten die je dan gebruikt door erop te drukken (wel een beetje flauw)

Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition is een zeer goede vechter met uitstekende graphics, muziek en een gevarieerde gameplay die voor uren speelplezier zorgt.

-Wii U modi zoals Mushroom Battle kennen geen online functies
-Combo’s zijn zeer lastig om goed toe te passen