Het lijkt erop dat steeds meer elementen uit de SNES klassieker ‘The Legend of Zelda: A Link To The Past’ terug keren in de Zelda 3DS sequel. In een interview dat Jeff Bakalar van CNET had met Eiji Aonuma, producer van de Zelda series deed laatstgenoemde uit de doeken dat Zelda 3DS een Dark en Light world zal kennen, net zoals het origineel uit 1992.
Aonuma vertelt dat Zelda 3DS de meest inventieve game uit de serie zal worden tot nu toe. Op de vraag van Jeff Bakalar waarom juist een sequel van A Link To The Past uitgbracht gaat worden inplaats van een hele nieuwe wereld voor ‘Link’ om te ontdekken antwoordde Aonuma dat de 3DS uitermate geschikt is voor een Top Down wereld dat de interactie met een Zelda game een hele nieuwe ervaring zal geven voor de speler.
Ook een leuk feitje om te weten is de vraag waar het idee vandaan komt om Link als een soort krijttekening langs muren en blokken de wereld en dungeons te laten verkennen. Oudere gamers zullen zich wellicht nog de ‘Forest Tempel’ herinneren uit Ocarina of Time. Daar moest je tegen ‘Phantom Ganon’ vechten, die telkens in een willekeurig schilderij verdween. ‘Wat als Link dezelfde krachten zou hebben?’, aldus Aonuma. Het idee erachter is dus om Link zo smal of onzichtbaar te maken als maar mogelijk is.
In het interview kwam ook naar voren dat de mogelijkheid om de stylus te gebruiken zeker een optie zal zijn. Dit zou eventueel gebruikt kunnen worden om (aan)tekeningen te maken.
Aonuma herhaalde met nadruk hoe belangrijk het 3D effect op de 3DS gaat worden in de nieuwe Zelda game. Over het 3D effect is al veel gezegd en geschreven en lang niet elke gamer vindt het prettig om de 3D slider te gebruiken. Termen als hoofdpijn en duizeligheid worden nogal eens gebruikt. Andere spelers vinden dit echter de mooiste speelervaring. Aonuma zegt dat hoe je de game ook gaat spelen, je altijd een mooie speelervaring zal krijgen. Maar met de 3D slider op volle sterkte krijg je pas voor 100 % een unieke 3D speelervaring.
Bron: CNET