Home Nieuws Switch Nieuws R.I.P Miiverse

R.I.P Miiverse

Vandaag heeft Nintendo hun sociale netwerk Miiverse officieel gesloten.

Miiverse, het sociale netwerk voor oorspronkelijk de Wii U en later ook de 3DS, is niet meer. Vandaag heeft Nintendo na het eerder te hebben aangekondigd de dienst platgelegd. Het netwerk werd sinds zijn introductie voor van alles gebruikt, van updates door ontwikkelaars (denk hierbij aan de wekelijkse Smash Bros. Screenshot van Masahiro Sakurai), tot gewoon plaatsen van screenshots en hulp vragen in een game. Nu de Switch uit is heeft Nintendo geen plannen meer voor het netwerk en is er weer een tijdperk ten einde. Als je de Miiverse site bezoekt krijg je het volgende bericht te zien.

 

De Thank You-afbeelding bestaat uit allemaal berichten van Miiverse en is hier uitvergroot te zien.

7 REACTIES

  1. Gèk genoeg word ik best triest bij het lezen hiervan, ik bedoel ik gebruikte het in het begin om updates van Super Smash Bros. (Wii U en 3DS) te zien en voor Super Mario Maker (Wii U), daarna niet meer zo vaak (helemaal niet meer iestje daarna), maar het is vooral jammer voor andere, RIP Miiverse.