Het tijdschrift EDGE mocht onlangs bij Nintendo langs om een aantal hoge mensen binnen Nintendo te interviewen. En dan mag Eiji Aonuma natuurlijk niet ontbreken. EDGE stelde Eiji Aonuma met name vragen over de aankomende Zelda titel voor de Wii U en dat zorgde voor een aantal nieuwe en leuke details. Zo liet Aonuma weten dat ze met The Legend of Zelda Wii U terugkeren naar de roots van de serie. Ofwel een wereld waarin de gamer zelf het pad moet ontdekken om verder te komen. Iets wat ook het geval was in de eerste Zelda titel voor de NES.
“In de originele The Legend of Zelda was er geen vaste weg die de gamer naar zijn doel kon leiden. Het ontdekken van dit pad was iets wat we de speler zelf lieten doen”
Aonuma legde uit dat door de sterkere hardware game werelden steeds complexer zijn geworden. Zo complex dat gamers gewezen moeten worden waar ze heen moeten om verder te komen in een game. Met The Legend of Zelda Wii U wil men echter terug naar de roots en de speler dit allemaal zelf laten ontdekken. Om dit mogelijk te maken gaat men terug naar een gamewereld met een simpele structuur die intuïtief en makkelijk te begrijpen is. Met de Wii U hardware is dit volgens Aonuma goed mogelijk. De Gamepad vormt daarnaast een perfect middel om de kaart van de wereld te tonen en waardoor spelers constant voorzien worden van een hint die de weg wijst.
Om een vergelijkbare ervaring als het origineel te maken moeten we terug naar een gamewereld met een simpele structuur die makkelijk te begrijpen is
Verwacht overigens geen open wereld ervaring zoals we dat gewend zijn in de meeste games. Zo wist Aonuma te vertellen dat de manier waarop Nintendo de open wereld aanpakt, anders zal zijn dan wat andere bedrijven de afgelopen jaren hebben ontwikkeld.
laat maar komen ik heb er zin in