Eiji Aonuma is de laatste tijd erg vaak te vinden bij de pers om zowel de nieuwe Zelda Wii U te bespreken als de aankomende Zelda titel ‘The Windwaker’ voor de Wii U. Één van de vragen die daarbij altijd naar voren komt is of er multi-player elementen toegevoegd worden aan titels in de Zelda serie. Aonuma moest even nadenken over zijn antwoord. Vertaald:
“Om eerlijk te zijn, multi-play is een groot obstakel voor mij, het is iets wat mij al heel lang hoofdbrekens bezorgt. Four Swords was een klein voorbeeld, maar ik denk niet dat het veel verrassingen bood aan de speler. Ik sta er nog steeds volledig achter dat er één Link is, dat werkt het beste voor de Zelda gameplay. Maar er zijn meerdere manieren om een multi-player ervaring toe te passen in een Zelda-game“.
Het is begrijpelijk waarom Aonuma vindt dat ‘Link’ beter alleen kan spelen, de Zelda-serie is één van de langstlopende franchises; om meerdere ‘Link’s’ in het spel rond te laten lopen werkt inderdaad slecht. Maar er zijn genoeg manieren te bedenken om multi-play toe te passen. Aonuma vertelt verder dat Windwaker een grote open zee bevat waar je in kunt reizen, en waarin talloze ‘Links’ deze ruimte doorzoeken. Je ziet geen ‘Links’ ronddobberen in de grote oceaan, maar zij zijn er wel degelijk in de vorm van boodschappen in de ‘Tingle Bottles’. Bron: Wired