Je hoeft niet goed te kunnen gamen om een Zelda-game te ontwikkelen.
In een nieuw interview met IGN praat Zelda-producer Eiji Aonuma over de ontwikkelingsteams van games waaraan hij werkt en de mogelijkheid dat Zelda ooit wordt verwerkt in een film of serie. Als eerste werd Aonuma gevraagd over welke kwaliteiten medewerkers moeten beschikken voordat ze aan een Zelda-game mogen werken. Hier werd verwezen naar het feit dat Shigeru Miyamoto niet langer super gepassioneerde gamers aanneemt om te werken aan titels, maar juist mensen met compleet andere achtergronden.
Aonuma kon zich hier goed in vinden, want ook hij zoekt niet naar mensen die goed zijn in games, maar juist mensen met hele andere kwaliteiten. Hij werkt liever met mensen die bijvoorbeeld interesse hebben in het beklimmen van bergen of dol zijn op duiken in de oceaan; mensen met een heel andere vaardigheid. Die vaardigheden kunnen dan misschien op een bepaalde manier gebruikt worden in games die ze maken. Het enige wat Aounuma wel erg fijn vindt is als de leden van het team Japans praten, zodat hij makkelijk met ze kan communiceren.
Vervolgens werd gevraagd of Aonuma interesse heeft in het maken van een film of serie over de Zelda-games. Hoewel hij niet zou weten wie Link zou moeten spelen, is het wel een interessant idee. Het liefst zou hij alle games verwerken in een serie of iets volledig nieuws maken. Het ziet er echter niet naar uit dat er op dit moment concrete plannen zijn voor een serie of film.
Als je een echte film over Zelda maakt, zou Peter Jackson de regisseur moeten worden, tenminste dat is mijn mening. Maar ik denk dat we Link beter in een Animatie film kunnen zien.