Home Nieuws Switch Nieuws Meer informatie over VR-support Super Mario Odyssey

Meer informatie over VR-support Super Mario Odyssey

Voorbereidingen treffen voor een nieuw optreden?

Vorige week kondigde Nintendo aan dat Super Mario Odyssey en The Legend of Zelda: Breath of the Wild later deze maand zullen worden geüpdatet om de Labo VR Kit te ondersteunen. Breath of the Wild zal volledig te spelen zijn in VR, maar voor Super Mario Odyssey is gekozen voor een nieuwe bonuservaring. Nintendo heeft nu extra informatie over de functionaliteit in Super Mario Odyssey onthult.

Een van de onderdelen van de VR-modus is het verzamelen van muzieknoten, maar wat deze precies doen als ze allemaal verzameld zijn is nog niet bekend. Door de nieuwe afbeeldingen weten we dat je naast noten ook instrumenten kunt verkrijgen en ze vervolgens aan andere personages kunt geven om te bespelen. Ook lijkt er een optreden op de locatie in New Donk City te zijn, die je kunt bekijken met de VR-goggles.

De nieuwe update voor Super Mario Odyssey met VR-functionaliteit lanceert op 26 april.

4 REACTIES

  1. VR met 30 fps gaat nooit werken. Sony vereist dan ook dat je game minimaal 60 fps moet zijn, en zelfs daarvan word ik vrij snel misselijk. En dan heb ik nog niet eens over de lage resolutie van de Switch in portable mode.

    Mario zou dus misschien een beetje kunnen werken, als ze 60 fps in VR kunnen halen. Zelda is 30 fps in non-VR, dus dat lijkt me echt een hel om in VR te spelen.

  2. ik word al misselijk op het moment dat ik dat ding op mijn neus zet (ooit een oculus opgezet, dag lang misselijk….) laat staan met een lage framerate en (reeds eerder genoemd) ik zie mij nu niet Zelda spelen met dat ding op mijn neus. Meer dan 300 uur een kartonnen brilletje omhoog houden.

    Ik kan dit niet anders zien als een gimmick.

  3. Het is een prima idee, in theorie. Alleen zie ik wel problemen met de resolutie, 720p op het hele scherm, dat is niet veel per oog, vooral als men nog te maken krijgt met dynamic resolution bij veel van de games. Ook het behaalde FPS van veel games is aan de lage kant voor VR als men kijkt naar de bestaande alternatieven.
    Hopelijk kan Nintendo hier iets goed van maken en daar heb ik ook wel alle vertrouwen in. Het lijkt er meer op dat men dit nu aan het uittesten is voor het straks op de Switch pro (wat de naam dan ook mogen wezen) het goed te kunnen inplementeren. Dus nu met Labo testen en straks misschien wel een vaste VR set voor de pro?

    We shall see.