Home X Archief Wii U Nieuws Miyamoto over de open wereld in Zelda U

Miyamoto over de open wereld in Zelda U

WiiU_Zelda_scrn02_E3-200x200 thumbNog niet zo lang geleden liet Nintendo ons voor het eerst de nieuwe Zelda op de Wii U zien. Jammer genoeg bleef het vooralsnog bij een korte teaser, waarbij het in ieder geval duidelijk is geworden hoe de grafische stijl van de nieuwe Zelda op de Wii U eruit zal gaan zien. Ook liet de teaser – zoals Aonuma zelf aangaf – een grote open wereld zien.

In een vergadering onder de aandeelhouders van Nintendo is Miyamoto gevraagd wanneer er meer informatie wordt onthuld over de aankomende Zelda titel. Miyamoto gaf aan dat hij op dit moment niet meer zal onthullen dan er vooralsnog bekend is gemaakt. Wel wilde hij wat kwijt over de open wereld van Zelda U…

Miyamoto gaf aan geen voorstander te zijn van de term ‘open wereld’. Volgens hem is de term tijdens de E3 gebruikt, zodat de mensen het beter zouden begrijpen. Het volgende wilde Miyamoto kwijt over zijn opvatting over de ‘open wereld’ in de nieuwe Zelda op de Wii U:…

“This term means that there is a large world in which players can do numerous things daily. In the traditional “The Legend of Zelda” series, the player would play one dungeon at a time. For example, if there are eight dungeons, at the fourth dungeon, some players may think, “I’m already halfway through the game,” while other players may think, “I still have half of the game to play.” We are trying to gradually break down such mechanism and develop a game style in which you can enjoy “The Legend of Zelda” freely in a vast world, whenever you find the time to do so.”

zelda
Miyamoto maakte ook duidelijk dat de laatste Zelda titel – A Link Between Worlds – een soort checkpoint was om de structuur van de Zelda-serie verder door te ontwikkelen…

“We created the games in the traditional “The Legend of Zelda” series in steps that players could easily understand and follow; the player would obtain a new item in each dungeon, use the item to clear that dungeon and be able to enjoy applying the items in different ways after acquiring about eight items. However, in “The Legend of Zelda: A Link Between Worlds,” we broke that down and let the player rent different items from the beginning, so the player could use different combinations of items. In this way, we are gradually changing the structure of “The Legend of Zelda” series, and we are preparing to newly evolve the series for Wii U.”