Nintendo werd dit jaar erg goed vertegenwoordigd op Twitter tijdens de gehele E3 2014. #Nintendo, was populair.
De E3 is afgelopen. We kunnen dat zinnetje maar niet al te vaak herhalen, daar het soms moeilijk is om te geloven dat een paar dagen vol E3-nieuws zo snel voorbij gaan. Tijdens de tijd die na de E3 volgt is er echter nog wel wat ruimte voor statistieken, waaronder dus statistieken van het aantal keren dat Nintendo werd besproken op Social Media. Hieruit blijkt namelijk dat Nintendo op de E3 hot topic was op Social Media.
De statistieken werden gepubliceerd door Crimson Hexagon, Social Media intelligence analist. Hij heeft Social Media tijdens de E3 bijgehouden om te annalyseren welk bedrijf het meest zou worden besproken op Social Media tijdens de E3. Volgens hem ging 47% van alle E3-tweets over Nintendo op de E3. Nintendo werd op Twitter dus vrij goed vertegenwoordigd daar concurenten minder werden genoemd. De playstation werd 28% van de tijd vesproken, en de Xbox werd maar 25% van de tijd besproken.De hashtag ‘#Nintendo’ werd overigens ruim 30.000 keer gebruikt tijdens de E3, daarbij de hastag ‘#E32014’ ruim 55.000 keer voorkwam. Bovenstaande cijfers werden gepubliceerd door Digital Spy.
Er waren twee Tweets die het meest succesvol bleken. De eerste tweet was afkomstig van Nintendo of America. In de tweet werd aangekondigt dat Myamoto in de livestream van de Nintendo Treehouse zou verschijnen. Ook was een tweet van @Dropkickpikachu erg gewild. Hij twitterde over de vele vrouwelijke personages tijdens Nintendo’s E3 Presentatie. Andere bedrijven zouden hier nog van kunnen leren.