Nintendo is momenteel op zoek naar een graphics architect voor de ontwikkeling van een nieuwe console. De volledige omschrijving van deze functie hebben we hieronder voor je online gezet. In het kort komt het er echter op neer dat ze iemand zoeken die het grafische gedeelte van de volgende Nintendo console gaat managen. De persoon die Nintendo zoek heeft ook de taak om onder andere verschillende graphics hardware van chip-leveranciers te evalueren en met hen contacten te hebben tijdens de ontwikkeling. Op zich is het niet vreemd dat Nintendo op zoek is, consoles worden ten slotte jaren voor ze uitkomen al ontwikkeld. Toch is het leuk om te zien dat Nintendo alweer druk bezig is met een volgende generatie console! Wat vind jij? Moet Nintendo met hun volgende console juist meer voor de graphics gaan of juist weer innovatief zijn?
Nintendo Technology Development is looking for a lead graphics architect in the system-on-chip architecture group in Redmond, WA. The group is responsible for the architecture of Nintendo’s game console SoCs. The graphics architect plays a key role in determining the SoC architecture. The job responsibilities are:
Evaluate HW graphics (GPU) offerings from SoC solutions available in the market based on performance, power, and silicon area.
Evaluate the performance of the SoC solutions for both proprietary and standard graphics APIs.
Determine workloads and simulation models for both performance and power characteristics of GPUs.
Keep track of GPU architectural improvements in the industry and devise strategies to incorporate them for future Nintendo gaming platforms.
Act as the graphics architectural evangelist working with global Nintendo teams for future and on-going programs.
Work with external SoC vendors as the Nintendo focal point for graphics GPU architecture.
Should be prepared to work through architecture, design, validation, and bring-up stages of SoC design in cooperation with internal and external teams.
Summary of Requirements
The ideal candidate will have had experience working directly in a GPU architecture and design team with significant responsibilities.
Low power and SoC design experience would be a plus.
The candidate is expected to have good architectural insights and the ability to apply that for setting future graphics direction for Nintendo.
A bachelors degree (graduate degree preferred) in computer science/engineering or electrical engineering.
5+ years of lead or architectural role experience are required.
De wii u2?
Ik denk dat ze niet een tweede Wii U gaan uitbrengen. De naam was niet zo goed en bracht veel verwarring. Ik hoorde gisteren nog in de game-Mania iemand zeggen dat je wiigames kan spelen op Wii U.
Dat klopt ook gewoon je kan wii games spelen op de wii u 😛
Maar of Nintendo voor graphics of innovatie moet gaan. Persoonlijk wil ik innovatie maar om de volgende console goed te laten verkopen moeten de graphucs wel echt sterk zijn.
Of een compleet nieuwe nintendo console.