Hyrule Warriors werd tijdens een Nintendo Direct aangekondigd. De game is nog volop in ontwikkeling, maar tijdens het Nintendo Post E3 Event konden wij alvast een glimp werpen op de demo van Hyrule Warriors. Hier delen wij onze indrukken en beeldmateriaal van deze Wii U-titel.
Wat voor een game wordt Hyrule Warriors nu precies?
Hyrule Warriors wordt een spin-off op de bekende The Legend of Zelda-serie. In de game kan je met een aantal bekende personages uit het The Legend Of Zelda-universum spelen. Tijdens het spelen van de demo konden wij alleen spelen als Link en Zelda, maar uiteindelijk zullen er flink wat nieuwe personages aan deze game worden toegevoegd waaronder bekende speelbare personages Link, Midna, Zelda, Agitha, Impa en Lana. Vijf van deze personages hebben een al een trailer gekregen, welke je kunt bekijken door op de naam te klikken.
Eerder wist Vincent jullie ook al van een speciale E3-special te voorzien waarin aardig wat bekend werd gemaakt met betrekking tot Hyrule Warriors.
Hoe is het om die Red Moblins zelf eens af te kunnen slachten?
Kevin: “In de trailers zag je het al: een heleboel Red Moblins, waarvan je van allen van hen kan zeggen: ‘ze stonden erbij en ze keken ernaar.’ Ook bij het spelen van de E3 demo van Hyrule Warriors kwam ik in aanraking met Red Moblins die wat mij betrof toch iets te rustig bleven onder het genot van het laten afslachten van zijn of haar kameraden. Nu kan dit nog veranderen, maar vooralsnog vind ik dit persoonlijk vrij telleurstellend. Wat is de lol van vijanden afmaken die toch niets terugdoen? Ik hoop dat dit wordt verbeterd, want snuggere Ai’s is één van de aspecten die deze game voor mij gaat maken of breken.”
Hoe ervoeren wij de game grafisch?
Al vanaf moment één kreeg Hyrule Warriors vrij veel kritiek over de grafische uitwerking van de game. In ieder geval waren we hier bij de eerste beelden ook niet heel erg over te spreken. Daarentegen is tijdens de E3 Demo duidelijk geworden dat de game grafisch sterk is verbeterd ten op zichtte van de eerste keer dat de game werd getoond.
Jorden: “Hyrule Warriors is afgelopen december aangekondigd door middel van een Nintendo Direct. Na deze direct was er veel commentaar op de graphics, maar al gauw scheen daar verbetering in gekomen te zijn. Dit is zeker waar de game ziet er prachtig uit. Helaas konden we bij de demo maar kiezen uit twee van de zes aangekondigde personages, maar om dit in te zien was dit sowieso voldoende.”
In welke mate is dit een The Legend of Zelda-titel?
Natuurlijk is allang duidelijk geworden dat deze game een spin-off word van de The Legend of Zelda-serie. Tijdens het spelen van de demo viel ons echter enkele dingen op. Zo oogt de game eerder als een Dynastie Warriors game met een Zelda-laagje, dan een echte The Legend of Zelda-titel.
Jorden: “Hoewel de naam Zelda erin zit is er weinig van een echte Zelda game te vinden. Je hebt natuurlijk de target lock, de personages en de treasure chests, maar het puzzelen is er niet. Dit is puur door een massa AI’s meppen hacken en zo leuk mogelijke combo’s halen. Helaas wordt het tot nu toe ook niet uitdagend gemaakt. De vijanden staan maar een beetje niks te doen. Hopelijk wordt dit in de uiteindelijke versie verbeterd anders wordt het spel echt gewoon te makkelijk. Dat is leuk voor even of om je woede ofzo kwijt te raken maar voor uren speelplezier? Denk het niet.”
Kevin: “Sja… Ik ben niet heel erg bekend met de Dynastie Warriors-games, maar ik ben wel bekend met de The Legend of Zelda-serie. Die serie zit inderdaad boordevol met puzzels. Dat is iets wat ik ook niet niet bij deze titel tegen ben gekomen. Tot nu toe zagen we alleen het universum en de personages van The Legend of Zelda, waaronder zelfs een eindbaas als King Dodongo, maar we zagen eigenlijk niets terug van deze puzzelelementen. We konden wel de bommen als item gebruiken, maar daardoor voelde het niet opeens als een echte Zelda-titel.”
Kevin: ‘Of ik de game ga kopen weet ik nog niet. Vooralsnog zie ik wel potentie in de game, maar moet ik toch echt meer zien alvorens ik een duidelijk antwoord wil geven. Er zijn voor mij enkele aspecten die de game gaan breken of maken. Dit zijn de onder andere of de game met wat intelligentere Ai’s kan komen, en of de game de puzzelelementen uit The Legend of Zelda-serie enigszins naar deze titel kan brengen. Vooralsnog heb ik dit nog niet echt teruggezien. Hopelijk zit dit wel in de volledige versie van de game. We zullen het zien.”
Beeldmateriaal
Ik kan me niet voorstellen dat de uiteindelijke versie qua AI niet veel beter gaat zijn. Nintendo zou nooit de Zelda franchise op die manier een slechte naam toedoen denk ik.
Leuk artikel! Denk wel dat er verschillende moeilijkheidsniveau’s inzitten en dat jullie (omdat het een demo was) een makkelijk niveau hebben gespeeld. Hoe zit het trouwens met de muziek?
De muziek hebben we jammer genoeg niet echt meegemaakt. Het was in een vrij onrustige omgeving en er kwam niet uit elke monitor geluid. Maar in hoeverre het goed hoorbaar was, klonk het aardig.
Betreft de moeilijkheidsgraad: ook de andere vijanden die we in trailers hebben gezien zagen er vrij statisch uit. Maar we zullen zien. Dit kan natuurlijk. Al waren ze zelfs voor een easy-stand te easy. Met weet niet hoeveel vijanden in een hele sessie met enkele keren stilstaan een half hartje verliezen, is toch vrij weinig.
en wie in het filmpje is wie? : )
Ik ben die in het bovenste filmpje. 😉
Links of rechts?
In het paars, links. Die speelt immers de game 😉
Leuke artikel, mannen!
zeker erg leuk en duidelijk!