Home Reviews Fast RACING Neo: Neo Future Pack

[REVIEW] Fast RACING Neo: Neo Future Pack

Nog geen jaar geleden bracht Shin’en Multimedia een futuristische racer uit onder de naam Fast RACING Neo. Inmiddels kan je aan de slag met het DLC-pakket Neo Future Pack, maar zijn het jouw centen waard?

Fast RACING NEO werd redelijk goed verkocht en beoordeeld (ook door Daily Nintendo, de review van Fast RACING Neo kan je hier lezen). Dit heeft ervoor gezorgd dat een samenwerking met Nintendo van de grond kwam. Tot voor kort kon je de futuristische racetitel enkel in de eShop vinden, maar inmiddels kan je Fast RACING Neo met de vlag van Nintendo-selects op het hoesje in de winkelschappen tegen komen.

Hoewel het bovenstaande al voor een feestje zou kunnen zorgen, doet de ontwikkelaar hier nog een schepje bovenop. De fysieke uitvoering van Fast RACING Neo wordt namelijk geleverd met acht extra banen en nieuwe muziekstukken. Gelukkig zijn deze extra’s ook beschikbaar gemaakt voor degene die de titel in de eShop hebben gekocht. Door het DLC-pakket aan te schaffen kan jij beschikken over de eerder genoemde extra’s, maar kent de DLC voldoende content om zijn bestaan te waarborgen?

fast-racing-neo

Racen!

De extra content bestaat uit twee nieuwe cups, te kennen als Iridum Cup en Carbon Cup. Beide kennen een viertal banen die overeenkomen met het niveau van F-Zero en WipeOut. Maar dat is niet alles. Neo Future Pack wordt voorzien van bijna twintig nieuwe muziekstukken en een extra modus waarin je de artwork van de voertuigen kan bewonderen. Hoewel de laatst genoemden als een fijne aanvulling genoemd mag worden, gaat het natuurlijk om de banen. En die zijn net als de voorgaande parkoersen zeer tof te noemen.

De banen in het Neo Future Pack nemen je mee naar verschillende landschappen, waardoor elke uniek aanvoelt. Echt veel tijd om je heen te kijken heb je niet, want de snelheid is behoorlijk hoog waardoor de oog-handcoördinatie van de speler op de proef wordt gesteld. Zo zal je de ene keer moeten wijken voor bewegende hindernissen en zal je de andere keer je best moeten doen om niet van de baan te vliegen.

De hoogstaande kwaliteit van de banen, als eveneens de creativiteit, zullen de spelers doen verblijden. Het biedt uitdaging en een verlenging van de speelduur, maar is het content waardig genoeg voor het bedrag dat je moet betalen? Ogenschijnlijk lijkt het een klein DLC-pakketje, maar voor slechts vijf euro mag je niet klagen. De banen zijn zeer tof en de nieuwe muziekfragmenten passen goed bij de snelheid van de game.

Minpunt

Wat als minpunt genoemd kan worden is dat de reguliere versie van het spel het DLC-pakket niet herkent. Bij elke speelsessie moet je in-game naar de eShop. Alleen dan pas wordt het pakket herkent. Dit kan als frustrerend worden ervaren, maar is bovenal onnodig. Het is te hopen dat de ontwikkelaar dit in de toekomst verhelpt door een update uit te brengen.

Als digitale bezitter van Fast RACING Neo heb je voor vijf euro meer een hoop extra’s. Voor dit bedrag krijg je acht nieuwe banen en meer variatie in muziek. Hoewel het laatstgenoemde voor een aangename afwisseling zorgt, gaat het natuurlijk om de banen. En deze zijn net als de voorgaande parkoersen ontzettend gaaf! De parkoersen voelen niet afgeraffeld aan en verhogen de speelduur en -plezier van het spel. Als enig nadeel kan worden genoemd dat de game de DLC niet herkent, waardoor je bij elke speelsessie in-game naar de eShop moet om het pakket te activeren. Maar dit kan verholpen worden en bij gebrek aan een F-Zero voor de Nintendo-platformen kan de liefhebber van futuristische racetitels niet klagen!

+ Prijs-kwaliteitsverhouding is in orde
+ Banen zijn vernieuwend en creatief
– Elke speelsessie in-game naar de eShop