Home Nintendo Algemeen Daily Nintendo nieuws “Smartphones en tablets meest populaire game platform bij kinderen”

“Smartphones en tablets meest populaire game platform bij kinderen”

Smartphones en tablets zijn in Amerika het meest populaire game platform bij kinderen tussen de 2 en 17 jaar oud.

Deze verrassende cijfers heeft de NPD Group gepubliceerd. Uit hun onderzoek bleek onder andere dat 63% van deze doelgroep games speelt op een mobiele telefoon dan wel op een tablet. Uit het onderzoek bleek verder dat 45% van de kinderen een PC hebben om op te gamen. Dit aantal is flink gedaald ten opzichte van 2013. 60% van de kinderen gebruikt een console om op te gamen. In 2013 was dit nog 67%. Bovendien liet 41% van de kinderen weten meer games te spelen op mobiele apparaten dan een jaar terug. Nintendo maakte onlangs bekend ook de mobiele markt te betreden en dat lijkt een slimme keuze te zijn. Ook The Pokemon Company kondigde onlangs al een compleet nieuwe Pokemon titel aan voor smartphones en tablets, namelijk Pokémon Go.

18 REACTIES

    • Tuurlijk zijn het wel gaming platforms. Jullie stellen je aan met je “echte gamers”. Er zijn geen hardcore of casual gamers, dat zijn zwaar kinderachtige termen die nergens op slaan. Games zijn games, en iedereen kan die spelen op zijn of haar platform van keuze, punt.

      • Dat hele echte gamers en nep gamers vind ik inderdaad ook wel wat onzin, ik snap alleen niet zo zeer waarom mensen smartphones prefereren wanneer ik kijk naar de kwaliteit van veel applicaties die erop worden uitgebracht. Er zitten wel echt gems tussen, maar die staan vaak zo laag in de charts en onzin als flappy bird komt dan weer zo hoog uit.

        Maar dat is mijn persoonlijke mening, en in mijn comment overdrijf ik daar dan wat mee (wat stom van mijn kant is, en dat heb jij dan ook uitgewezen.) en tja, ben ik met die opmerking waarin ik aan het overdrijven ben dan beter dan, ik zeg maar wat, die mensen van “PC master race.” Waarschijnlijk niet.

        Dat overdrijven heb jij dan bij mij opgepikt en uitgewezen, en op mijn beurt zij ik tegen jou dat je dat wellicht anders had kunnen verwoorden (in princiepe maakten we praktisch dezelfde fout, overdrijven en het verkeerd zeggen)
        Maar hey, niemand is perfect en misschien leren we er nog wat van.

        • Morty jij zegt: ”Tuurlijk zijn het wel gaming platforms. Jullie stellen je aan met je “echte gamers”. Er zijn geen hardcore of casual gamers, dat zijn zwaar kinderachtige termen die nergens op slaan.”
          Ik heb nooit gezegd dat er echte en neppe gamers zijn, ik heb gezegd dat ik smartphones geen gaming platform vind. 😀

    • Dit, is helaas waar, aan de ene kant, aan de andere kant heb je ze niet nodig om een game te winnen, en in meerendeel van de games voegen ze alleen kleine dingetjes toe (figure player en skins.) Splatoon is tot nu toe eigenlijk de enige game waar echt iets achter Amiibo verstopt zit (en straks co-op modus bij shovel knight dan, weet niet wat ik daarvan vinden moet. We don’t speak about mario party 10’s “amiibo party”)
      Wat ook wel weer anders is is dat het leuk is om die fysieke figuurtjes te hebben, puur ter display (hoewel ik wel vind dat je ze op zijn minst uitpakken moet 😛 )

  1. Dit is toch uiterst logisch. Als een kind moet twijfelen tussen een iPod waar hij goed het internet op kan, (legaal) muziek kan downloaden en luisteren, Facebooken, video’s op Youtube kan kijken en duizenden games die zijn geoptimaliseerd voor hun apparaat kan spelen. Of een 3DS die er een stuk minder gelikt er uitziet en wat voornamelijk bedoeld is om voor te gamen; begrijp ik wel dat je als kind voor een iPod kiest. Je hebt dan wel een apparaat wat 50€ duurder is maar waar je op veel meer mogelijke terreinen mee uit de voeten kan.

    Dat het voor de hardcore gamers onder jullie niet zo goed valt, begrijp ik wel. Vergeet alleen niet dat er genoeg goed games zijn te vinden op het mobiele platform. Games die nou eenmaal bedoeld zijn voor een groot touch screen en niet een simpele port zijn van een ander systeem. Veel games die worden geoptimaliseerd en gebruik maken van “Metal”, een speciale manier van programmeren zodat je de volle kracht uit een iOS device kan halen. Zo slecht is het platform echt niet en voor ontwikkelaars is het echt geen slechte keuze om te kiezen voor een mobiel platform. Zeker als je een kwalitatief goede game maakt, zal je opgemerkt kunnen worden en in de schijnwerpers worden gezet. Ik doe dan ook regelmatig aankopen, als ik een leuk idee voorbij zien komen.

    En ja, er zijn ook dieptepunten. Microtransacties en reclame is niet leuk, maar vergeet niet dat ontwikkelaars ook wat moeten verdienen aan hun game. Gelukkig zien steeds meer ontwikkelaars in dat je beter een game kan maken waar je maar een keer hoeft te betalen dan een game waar je allemaal microtransacties moet uitvoeren. Daarom vond ik de sectie in de App Store: “Pay once, play forever” zo leuk. Gewoon maar een keer betalen zoals “hardcore” gamers al lang gewend zijn. Ik raad mensen, die mobile games slecht vinden vanwege de lek aan optimalisatie, reclame en micro-transacties, aan om eens een leuke game uit de App Store of Google Play Store aan te schaffen en dan zal je zien dat er genoeg leuke game tussen zitten, zoals bijvoorbeeld Monument Valley, Shadowmatic, en Life Line.