Uit een interview voor het Japanse magazine “Nintendo Dream”.
Luigi heeft een uitgebreide rol gekregen in de story mode van het laatste Mario Tennis spel. Door zijn acties gaan in het begin van het verhaal al vele dingen mis en later in het verhaal komt hij ook weer terug.
President van Camelot, Hiroyuki Takahashi en vicepresident Shugo Takahashi praten samen met Nintendo producent Toshiharu Izuno in een interview over de story mode van het spel en geven hier wat meer uitleg bij. Het oorspronkelijke interview is te lezen in het Japanse magazine “Nintendo Dream”, onderaan dit artikel kan je de Nederlandstalige vertaling ervan terugvinden. Hiroyuki legt uit dat, Luigi een grotere focus geven in het verhaal de spelers zou verrassen. Verder verteld hij onder andere dat het een uitdaging was om een balans te vinden tussen het spel en het verhaal.
Hier het interview van de Takahashi broers en Izuno:
Waarom staat Luigi zo op de voorgrond van het verhaal? Is hier een specifieke reden voor?
HT: Dat… lijkt wel een hele uitdaging om te schrijven, niet?
(allen lachen)
HT: Ik wou een soort verrassingseffect in het verhaal verwerken! Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat Luigi, die altijd in de schaduw van zijn broer staat, een grotere rol geven, genoeg zou zijn om dit effect te bekomen! Mario zijn rol schrijven was ook best ingewikkeld. Het is makkelijk genoeg om zijn relatie met Peach te begrijpen, maar zijn relatie met andere karakters is iets moeilijker om dieper op in te gaan. Bij deze karakters heb je onder andere zijn jongere broer, Luigi, maar wat met de anderen? Met wie moet Mario interactie hebben? Hij is echt een karakter dat je laat nadenken.
Dat is interessant, het lijkt een heel diep onderwerp.
HT: Ik had het gevoel dat, wanneer hij op zijn volgende avontuur ging, Mario overwelmd zou worden met een gevoel van verdriet voor zijn broer, die van een diepe plaats kwam. Zelfs wanneer ik de openingsscène voor de eerste keer zag, had ik het gevoel dat dit voor veel mensen als een grote schok zou komen.
ST: Het leek wel alsof Luigi en de anderen helemaal verpakt zaten, zoals de grip van een tennisraket!
HT: Niet alleen waren ze verpakt en meegenomen, het zag er ook uit alsof ze kwade versies van zichzelf waren geworden! Ik dacht dat dit wel de aandacht van mensen zou trekken.
Dus, er zat een doel achter het feit dat het verhaal zo gebracht werd, los van het cinematische effect dan…
HT: In al mijn vorige Mario-gerelateerde werk heb ik geen verhaal geschreven waarin Princes Peach ontvoerd werd. Wat dit verhaal uniek maakt… Het hele “Mario gaat op een reis om Princes Peach te redden van Bowser” gedoe staat goed op zichzelf, maar hoe kan dit werken in een sport spel?
(allen lachen)
HT: Ik vroeg me af of iets zo simpel als sport goed zou werken als een backdrop voor dit alles! (lacht) Ik bedacht me dat als dit in combinatie met elk Mario spel kan werken, het hier ook wel zou lukken. Na dit alles te overwegen, moest ik het verhaal nog effectief beginnen uitwerken en schrijven. Een moeilijk iets om te doen, er is een delicate balans tussen de gameplay en het verhaal die je moet laten werken. In dat opzicht, is het moeilijker dan het schrijven van een boek! Gelukkig heb ik al enkele verhalen geschreven voor RPG’s, dus ik denk dat het wel aardig gelukt is. (lacht) Ik denk eerlijk gezegd dat het verhaal van dit spel wel iets wegheeft van een RPG.
ST: Zelfs voor een spel als Mario Tennis Aces, voelt dit verhaal echt aan als iets van Camelot!
TI: Ook het einde van het spel… ah! Ik kan niet te veel vertellen. (lacht) Ik zal gewoon zeggen dat het was zoals ik had verwacht!
Misschien maar aan sinterklaas vragen
Leuk om te lezen dit interview en nog interessant ook.
Erg leuk stukje inderdaad! Ik moet deze game echt nog steeds in huis halen…..Maar zoveel goede games de laatste tijd en zo weinig tijd…