Een van de meest geliefde rassen in The Legend of Zelda zou een drastische verandering ondergaan.
Tijdens de ontwikkeling van The Legend of Zelda: Breath of the Wild stond het uiterlijk van de Gorons ter discussie. De Gorons worden vrijwel meestal gekarakteriseerd door een log en ruig uiterlijk. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de leefomgeving van de unieke wezens. Hierbij kan gedacht worden aan Vulkaan-achtig landschap, waarin lava en gesteente het meest vertegenwoordigd zijn.
Voor de meest recente Zelda-game werd met het uiterlijk geëxperimenteerd. Zo werd onder andere een meer menselijk uiterlijk toegepast en werden hun hoofden vergroot. Maar geen van de experimenten voldeden aan de verwachtingen, waardoor ze terug zijn gegaan naar het originele uiterlijk uit Ocarina of Time. Hirohito Shinoda, Lead NPC Artist, een belangrijk persoon in de ontwikkeling van het grafische aspect van de game vertelde het volgende:
“At the beginning of development, we tried to drastically change the Gorons’ appearance compared to past titles. I made their heads bigger, made them more human-like, and explored a lot of different ideas, but none of them really fit. So I returned to their roots and decided to lean into their original design from Ocarina of Time. In recent titles the Gorons have had tattoos, but I thought that due to the anime-likes styling of this title, we should aim to make use of empty space rather than trying to fill it, so I went with a very clean design. Rather than just making them round, I paid close attention to the 3D model to ensure they felt like a sumo wrestler, someone with body fat and muscles, and that they looked powerful.”
In het interview deelde Shinoba meer uitleg over een specifieke Goron in het verhaal. Een afstammeling uit de bloedlijn van Daruk, Yunobo, onderging meerdere keren een verandering in het uiterlijk. Dit kwam tot stand doordat meerdere personen het uiterlijk van Yunobo niet vond passen bij zijn leeftijd en hem zagen als een oude man.
“At first, to make Yunobo look related to his grandfather Daruk, I made Yunobo very familiar – from his hairstyle to his muscles. A lot of people said that it made him look like an old man, so I made some major changes to his design to make him feel younger and sweeter. The character was spwaned from the idea of a character who is cowardly but paradoxically physically powerful. The gap between being very strong with high physical potential while being a bit fragile led to a very charming character.”
Wat vind jij? Had het uiterlijk van de Gorons er anders uit moeten zien of heb je toch liever een vertrouwd uiterlijk zoals in Breath of the Wild? Laat het ons weten in de onderstaande berichtensectie!
Alle karakters in BotW zijn fantastisch gelukt. Als ze grotere hoofden zouden hebben en meer menselijke lichamen, hoe zouden ze dan nog kunnen rollen?
Benieuwd of ze ook artwork ergens hebben ervan.
Inderdaad, had precies de zelfde gedachten.