Een grote droom dat nog wel mogelijk kan zijn.
Vorige week verscheen Cadence of Hyrule: Crypt of The Necrodancer voor de Nintendo Switch. Het spel sloeg goed aan bij de fans en ook wij hebben hiervan een review opgesteld die je hier kan lezen. Dankzij het succes van deze indie game, krijgen andere indie ontwikkelaars de motivatie om het groter aan te pakken.
Nintendo Force kreeg de kans om een interview af te leggen bij Studio MDHR. Een van de hoofdontwikkelaars van Cuphead vertelde onder andere dat ze ervan droomt om een nieuwe Zelda game te maken in een 2D-geanimeerde stijl. In de onderstaande alinea lees je een deel van het interview.
“…a sprawling Zelda title brought to life in a doting 2D hand-animated style…Think of all the expressiveness and life you could bring to the tribes, people, and enemies of a universe that rich! And much like Cuphead, we would get to test our design mettle coming up with screen-filling bosses of an entirely different nature. Of course, backgrounds would be completely hand-painted with nothing re-used! The list just goes on and on. It would be an absolute dream come true.”
Toen ik de titel las dacht ik van ‘Ehm hoe de f en waarom zouden ze dat doen?’, maar als je eerlijk nadenkt over wat ze kunnen doen en in de stijl van Cuphead en TLOZ kunnen er wel volgens mij echt goede games gemaakt worden!
Ik ben zeer benieuwd waar ze mee op de proppen komen, zover ik me kan herinneren was er ooit eerder een 2D Zelda platformer op de Philips CDi (ofzo?). Ik geloof niet dat dat een succes was. Maar gezien de kwaliteit van Cuphead verwacht ik dat ze er in potentie wel wat tofs van kunnen maken!
Oh ja, de titel van de post is niet juist gespeld, het moet niet zijn “Wilt een Zelda game make “, maar “Wil een Zelda game maken” 🙂
Een Zelda game in de Cuphead (teken)stijl lijkt me wel super vet daarom!
@Younes, lees je jou eigen artikelen wel eens terug? De titel is nog steeds niet aangepast.
Bedankt voor het aanpassen.. 😉
Is aangepast, tnx!