YouTuber en 3D graphics artist RwanLink maakt sinds vorig jaar een nieuwe versie van de legendarische actieavonturengame The Legend of Zelda: Ocarina of Time in de Unreal Engine 5. In eerdere video’s maakte hij Kakariko Village en Lake Hylia opnieuw na. Nu is Zora’s Domain aan de beurt. Wat deze Ocarina of Time remake onderscheidt van andere remakes binnen deze engine, is hoe dat naast alleen de graphics ook de verhaalvertelling van de game helemaal opnieuw is vormgegeven.
Zo heeft de maker diverse cutscenes gemaakt, die hij zelf heeft voorzien van animaties, camerastandpunten en zelfs voice-acting! Dit is natuurlijk een groot verschil vergeleken met het originele Ocarina of Time dat zijn verhaal alleen met tekstballonnetjes vertelde. YouTuber RwanLink heeft in de beschrijving van zijn video aangegeven dat hij maar liefst 1200 uur bezig is geweest met het herontwerpen van Zora’s Domain. Belangrijk om te vermelden is dat het hier alleen nog om een concept gaat. Er is nog geen enkel aspect van de demo speelbaar. Richting het eind van de video laat de maker in een lagere framerate zien hoe de game er tijdens het spelen ongeveer zou uitzien.
Bekijk de bijzondere en ambitieuze remake van dit iconische Zelda-gebied hieronder:
Hoe tof zou het zijn als Nintendo op deze manier OoT helemaal opnieuw zou opbouwen op deze manier? Take my money!!
Wellicht iets voor de nieuwe console van Nintendo, iets voor het 40 jaar jubileum te vieren?
Maar naast een game zou ik ook heel graag een (3d animatie) serie willen zien van deze game, wat eigenlijk de eerste 20 min van dat filmpje is.
Het verhaal van OoT leent zich daar ook goed voor (met hier en daar wat aanpassingen).
Al denk ik dat de kans klein is dat we dat ooit nog gaan zien, maar het succes van Arcane op Netflix geeft dit nog wel iets van hoop.
Nu moet alleen Nintendo nog de moderne tijd omarmen.