De E3 zit er weer op en niet alleen Nintendo maar ook Sony en Mirosoft hebben hun eigen ding gedaan op de game beurs. Nintendo deed dit via een digitaal event, Sony en Microsoft via een persconferentie. Inmiddels zijn er enkele leuke statistieken verschenen over de verschillende E3 conferenties van de drie ‘game giganten’. Zo blijkt dat Sony het minst van de tijd ook echt heeft besteed aan het tonen van games. Microsoft deed dit het meeste, 67% van de tijd werd besteed aan het tonen van games. Nintendo zit daar vlak achter met 66%. Microsoft toonde echter de minste exclusieve titels terwijl Nintendo juist alleen maar exclusieve games toonde. Verder blijkt nu dat Sony’s persconferentie het meest draaide om 2015 aangezien 53% van de games volgend jaar zal uitkomen. Bij Nintendo moet 58% van de getoonde spellen nog dit jaar in de winkels komen te liggen. Tot slot toonde Sony van alle games het meest aantal shooters. Bij Nintendo was 83% van de getoonde spellen een ander genre.
Bron: Gonintendo.com
Meer nieuws
Bekijk hier om 18:00 uur LIVE Nintendo’s E3 presentatie
Dit zijn de beste games van de E3 2014!
De top 5 E3 booth babes van 2014