Beyond Good & Evil 2 werd onlangs door Ubisoft aangekondigd. Het spel is echter al in ontwikkeling sinds Rayman Legends.
Beyond Good & Evil verscheen flink wat jaren terug onder andere op de Gamecube. Fans hebben al die tijd met smart gewacht op een tweede deel en deze werd dit jaar dan eindelijk onthuld. Michel Ancel, game designer bij Ubisoft, heeft nu laten weten dat de game al in ontwikkeling is sinds Rayman Legends. Ancel is tevens de bedenker van Rayman. Rayman Legends verscheen in 2013, Beyond Good & Evil 2 is nu dus al zo’n drie jaar in ontwikkeling. Momenteel is echter nog niet bekend wanneer de nieuwe Beyond Good & Evil gaat verschijnen. Ancel liet wel doorschemeren dat het spel nog een lange weg te gaan heeft.
Ook werd Ancel gevraagd waarom de komst van een tweede deel zo lang heeft moeten duren. Een van de oorzaken hiervan is dat men het mogelijk wil maken om tussen planeten te reizen, dat was op oudere hardware niet mogelijk. Met huidige hardware is dit wel mogelijk en kan de ontwikkeling van de game volop doorgaan.
“Even on Beyond Good and Evil 1 it was supposed to have space travel and all these things but we were limited. The big thing that is really cool is that the consoles are now so powerful […] The amount of memory the CPU has, you can do those things now. It’s not ‘Oh, we will never do it.’ It’s working.”
“I’ve been working on [Beyond Good and Evil 2] for a long time, on the technologies that allow you to create those kinds of games – tools to draw the big planets and things like that,”
“We’re confident on the quality and that we can achieve that kind of game.”
Een beetje developer had daar wel iets op gevonden als ze het echt zouden willen toevoegen.
Maar zelfs op hedendaagse computers draait deel1 niet geweldig.
Is ook niet eenvoudig allemaal, daarom ook veel respect voor Nintendo die altijd weer fantastische games weten te maken op mindere hardware.