De E3 is voorbij en Aonuma heeft een boodschap voor de fans uitgesproken. Daarnaast heeft hij in een interview verteld waarom de game ook op de NX zal verschijnen.
Begin dit jaar heeft Nintendo bekend gemaakt dat The Legend of Zelda; Breath of the Wild, zowel op de Wii U als de NX zal verschijnen. Sommige fans waren hiervan ontdaan, omdat er zo nooit een exclusieve Zelda-game op de Wii U uitkomt. In een interview met IGN heeft Miyamoto verteld waarom hier toch voor gekozen is.
Miyamoto zei dat tijdens de ontwikkeling van de game, de NX om de hoek kwam kijken. Doordat er wat problemen waren met de engine is de game uitgesteld, maar dit zorgde ook voor nieuwe mogelijkheden. Normaal gesproken focust een Zelda game zich op de unieke functies van een console, maar bij Zelda BotW is dit minder het geval. Het is echt een game om bij te gaan zitten en over je heen te laten komen. Daarom is er besloten de game ook voor de NX te ontwikkelen.
Het citaat is hieronder te lezen:
“It’s complicated because as we’re developing this — obviously development of NX started a while ago — and unfortunately, I’m sorry, but the development of this game took a lot longer than expected. We really felt like we would be able to get it done last year, but there was a lot of struggle with using the physics engine, so that’s why it took a long time.”
“Also, when we thought about developing a Zelda game for the NX, it would have to be way further down the life cycle of the system. And this game, rather than really focusing on the unique features of the Wii U, it’s really a game you sit down and get into. There was a change in direction, so we decided to develop for both consoles a while ago.”
Aonuma wist nog te melden, dat hij meer invloed had op de NX en hem het tijdens de ontwikkeling leuk leek één game voor beide consoles uit te brengen, ook al vraagt hij zich af of het hardwerkende team het ook een leuk plan vond.
Het citaat kan je hieronder lezen:
“With Twilight Princess, I was looking at, this [then-new] platform called Wii and I had more of an outsider objective view of, ‘Oh this is coming out,’ he said. “But for this one I was slightly more involved with NX and just judging on the timing of development. When we were going to finish this, we thought it might be fun to have that available for NX as well. I don’t see it as something too unfortunate. I think it’s nice to have a single title that can be played on two different platforms.”
Wanneer je op de bank hebt geslapen en nu midden in de nacht wakker bent.
Sorry voor m’n onnodige reactie. 😛
Haha. Ik dacht al heeft Aonuma op de bank geslapen. 😉
En het is voor een nieuw systeem ook erg belangrijk om goede titels te hebben bij de lancering. En over de verschillen denk k het volgende: bij de WiiU versie zit de schutter amiibo en bij de NX versie de boog schutter. Deze versies komen later in beperkte oplagen los in de winkel. De gardian is gelijk apart in de winkel verkrijgbaar.
Dat verwacht ik niet in elk geval het beperkte oplage gedeelte niet. Veel zullen echt maar één versie nemen en beperkte oplage zal er niet ingaan bij fans.