Gamescom staat bekend om de E3 van Europa, maar het grootste verschil met de E3 is dat Gamescom toegankelijk is voor bezoekers. Dat zorgt voor een flink hoeveelheid gepassioneerde gamers die jaarlijks afreizen naar Keulen. Maar niet alleen bezoekers doen de grootste gamebeurs van Europa aan, maar ook de pers. En Daily Nintendo was daar ook bij!
Eerder heb je het verslag van de eerste dag op Gamescom kunnen lezen, maar mocht je deze toch hebben gemist, dan kan je deze hier vinden! Dag twee wordt door de ogen van Vincent beschreven, maar ook Randy en Jorden hebben ervaringen en bevindingen gedeeld!
Vanaf de tweede dag is Gamescom toegankelijk voor iedereen en dat hebben we geweten! De wekker stond al vroeg, zodat we tijdig op plaats van bestemming konden zijn. Een voordeel om als pers bij Gamescom aanwezig te zijn, is dat je zelfs op de tweede dag eerder naar binnen mag. Wij, Randy, Jorden en ondergetekende, hebben daar flink gebruik van gemaakt, want we hebben de volgende games, zonder in een echte wachtrij te hoeven staan, kunnen spelen:
- Yoshi’s Woolly World
- Super Smash Bros. for 3DS
- Super Smash Bros. for Wii U
- Splatoon
- Sonic Boom: The Shattered Crystal
- Disney’s Magical Kingdom
- World Rally Championsship
Ondanks dat verschillende games al een keer behandeld zijn op Daily Nintendo, denk aan het Post E3-Event waarbij Kevin en Jorden aanwezig waren, zal ik de games voorzien van een persoonlijke noot. Wil je de Post-E3 Event verslagen eens lezen, dan kan je klikken op deze link!
Een van de titels die mij het meest heeft verrast is Yoshi’s Woolly World. De game heeft mij in meerdere opzichten weten te verbazen, als eerst het grafische spektakel. Wat is Yoshi´s Woolly World prachtig! De omgevingen ogen zeer gedetailleerd en levensecht. De wereld waarin Yoshi zich begeeft bestaat uit voornamelijk wol. Sterker nog, bijna alles wat je in deze titel tegenkomt is gemaakt van wol! Een ander dingetje dat mij opviel is de moeilijkheidsgraad. Het kan aan de kortdurende speelsessie liggen, maar Yoshi’s Woolly World lijkt een aangename afwisseling in de moeilijkheidsgraad te kennen, met name als je alles wilt verzamelen. Echt moeilijk zal het vermoedelijk nooit worden, maar het is ten aanzien van Kirby’s Epic Yarn een stap voorwaarts!
Hieronder is een fragment van Yoshi’s Woolly World te bewonderen!
In het verslag van de eerste dag worden de bevindingen van Super Smash Bros. for 3DS/for Wii U en Splatoon uitgebreider beschreven. Ondanks dat wij deze titels de voorgaande dag al gespeeld hadden, konden we het niet laten om deze nog eens aan te doen. Dat lijkt mij een goed teken, want het bevestigd dat beide games een hoge verslavingsfactor heeft. Noemenswaardig is dat een aantal Amiibo figuren aanwezig waren. Helaas waren deze niet voor gebruik, maar ogen wel gedetailleerd.
Nintendo heeft eerder met SEGA een exclusieve deal gesloten. De deal bevat een aantal Sonic titels welke enkel voor de Nintendo 3DS en Wii U uitkomen. Vorig jaar werd het assortiment van de Wii U aangevuld met Sonic Lost World. Dit jaar mogen wij Sonic Boom: Rise of Lyric (Wii U) en Sonic Boom: The Shattered Crystal verwelkomen. Van Sonic Boom: Rise of Lyric hebben we enkel beelden bekeken, maar waren genoodzaakt om de prioriteiten te stellen en hebben helaas deze titel niet kunnen testen. De 3DS versie daarentegen wel. Helaas viel deze behoorlijk tegen. Wat viel er tegen? De besturing en de graphics. Wellicht dat dit nog aangepast kan worden.
Disney’s Magical Kingdom is het antwoord van Disney op Animal Crossing. Ondanks dat het idee van Disney-figuren in een wereld als Animal Crossing best weleens leuk kan uitpakken, liet de demo het tegenovergestelde zien. Mijn inzien komt de titel zeer gedateerd en houterig over. Ondanks dat een oordeel na 15 minuten wel snel gemaakt is, is dit wel mijn eerste indruk. De titel zal veel opdrachten en content kennen en ik zie de titel graag in volledige vorm zien verschijnen, om mijn oordeel te herzien.
Doordat Randy en Jorden een afspraak bij Nintendo in de business area hadden, was het aan mij om bij Big Ben aan de slag te gaan met een nieuwe titel: World Rally Championsship. Deze titel deed mij denken aan de hoogtijdagen van de serie Colin McRae Rally. Het is aan de speler om zo snel mogelijk een route af te leggen. Ondanks dat de game nog niet af was, zag deze er wel goed uit! Tussen het spelen door werd ik verrast door de gastvrijheid. Regelmatig werd een drankje aangeboden en uiteraard heb ik hier gebruik van gemaakt.
Na het spelen bij Big Ben moest ik even wachten op Randy en Jorden, zij waren nog bij Nintendo. Ondanks dat het wachten voor mijn gevoel lang duurde, viel het mij op dat een bekende Japanner haastig en vluchtig over de vloer liep. Ik kon het niet laten om hem tegemoet te lopen en te vragen of hij tijd had voor een foto. Het resultaat is hieronder te zien.
Tijd voor een interview had Saturo Shibata niet, maar de ontmoeting heeft wel voor een persoonlijk hoogtepunt gezorgd. Ondanks dat de tweede dag minder gegamed kon worden, was dit wel de meest sfeervolle dag. Vele bezoekers waren verkleed als zijn favoriete personage en in de wachtrijen was er plaats voor een aangenaam gesprek. Ik besef wel, dat je als pers bevoorrecht ben en dat je alle games die je hebt willen spelen, hebt gespeeld. Als je als bezoeker gaat lijkt het mij behoorlijk frustrerend dat je op een dag 2 á 3 games kan spelen. Want het is wel ontzettend druk! Al met al een mooie dag, met een waardige afsluiter! En als het aan mij ligt, ga ik volgend jaar weer naar Gamescom!
[tabs tab1=”Randy” tab2=”Jorden”]
[tab]
De Gamescom is altijd druk, heel erg druk. Met name vanaf dag twee als niet alleen de pers maar ook het publiek naar binnen mag. Gelukkig kon de pers op dag 2 een uurtje eerder naar binnen om de drukte nog heel even voor te zijn. En dat lukte want in dat uurtje konden we lekker aan de slag met Smash Bros, Splatoon en nog eens Smash Bros! Bedenk je hierbij dat de wachtrij voor Smash Bros later die dag meer dan 2 uur was! Best een populaire game dus.
Gelukkig konden we die dag ook in het business gedeelte langs bij Nintendo en Big Ben om op ons gemak de nieuwe titels nog eens te spelen. Big Ben toonde daar een nieuwe World Rally Championsship voor de 3DS. Het was nog een vroege versie maar de game zag er niet verkeerd uit! Bij Nintendo liep Satoru Shibata, President Nintendo of Europe, nog op de vloer. Het absolute dieptepunt? Het lukte mij niet met ‘m op de foto te komen. Vincent had meer geluk en wist wel met hem op de foto te gaan!
[/tab]
[tab]
Op dag twee was het meteen een stuk drukker dan op de eerste dag. Vanaf tien uur mocht het gewone publiek naar binnen en de pers mocht al een uurtje eerder. Hierdoor hebben wij gelukkig nog wat tijd gehad om op ons gemak Super Smash Bros. en Splatoon te spelen. Echter toen om tien uur de rest binnenkwam was het meteen vol. Voor Smash ontstond er zelfs een rij van twee à drie uur. Gelukkig hadden Randy en ik een afspraak staan met Nintendo in de Business Area en omdat we vroeg waren konden we even langs Big Ben gaan. Bij Big Ben kregen we uitleg over hun verschillende accessoires en konden we World Rally Championsship uitproberen. Zelf ben ik niet zo van de realistische racegames, maar dit zag er prima uit.
Na Big Ben gingen Randy en ik verder naar Nintendo om daar op ons gemak nog een aantal games uit te proberen. Natuurlijk weer Smash en Splatoon, maar ook Mario Maker was daar aanwezig. Helaas was het geen andere demo sinds de Post-E3 en blijft het puur een game met potentie.
[/tab]
[/tabs]
Ben jij ook naar Gamescom geweest? Laat ons jouw bevindingen weten in de onderstaande berichtensectie en/of forum!
Tof item jongens!
Ziet er leuk uit
Bedankt 😀