Game Freak spreekt over meer balans binnen de Pokémon-games
Verslaat een Caterpie een Arceus? Nee, maar ieder heeft het wel eens ervaren dat de kleine zwak ogende Pokémon verliest van de grote sterk ogende. Game Freak ziet het ook.
Game Freak behoudt graag balans in de Pokémon games. Door de jaren heen is het aantal Pokémon en types echter aanzienlijk toegenomen, waardoor Game Freak het zichzelf steeds moeilijker maakt om al die 719 Pokémon betreft sterkte binnen de battles in balans te houden. Nu heeft Battle Director Shigeki Morimoto een interessante uitspraak gedaan over de kwestie:
We start off with an idea in mind, like “How would this little fellow have to be used to be able to beat that guy when it’s about this strong?” Keeping that in mind, we assign stats to each Pokémon. After that, we do all kinds of playtesting among ourselves and adjust areas where the balance seems off as we go along. Even so, after the games are released, we find that they are still sometimes used in ways that we never imagined. There is still room for customization by deciding moves and Abilities, and so it’s really interesting to see what trends develop on the battle scene after the games’ release.
More mega evolutions please!