Een nieuw deel in de Trine-saga
Trine 4 is een 2.5D fantasy-platformer waarbij je het verhaal volgt van drie heel verschillende personages. Deze personages beschikken elk over unieke vaardigheden die ze begrijpen in het navigeren door het 2.5D landschap. De magiër kan objecten uit het niets laten verschijnen en neerzetten in het level. De boogschieter kan een touw schieten in een object om zo een pad te maken voor hem en haar bondgenoten. Als laatste is er de krijger die verschillende stromen van water/licht kan weerkaatsen met zijn schild om zo puzzels op te lossen.
Als je alleen speelt moet je vaker tussen deze personages wisselen om de puzzels op te lossen, maar er bestaat natuurlijk ook een multiplayer modus. In deze modus neem je het samen met een tweede speler op tegen verschillende obstakels. Veel obstakels dagen je uit om samen met de andere speler creatief na te denken om zo het obstakel te overwinnen. Het eerste stuk van het interview was vooral een presentatie waarin de makers wat trucjes lieten zien in het spel. Zo werd duidelijk dat je de verschillende eigenschappen van de personages eindeloos kon verbinden om puzzels op te lossen.
Naast puzzels zijn er ook gevechten in het spel. Deze gevechten zorgen ervoor dat jij als speler alle eigenschappen van het personage gebruikt. Zo was er in de presentatie een baas met drie personages te zien. Voor elk personage moest je weer een ander personage van je eigen team gebruiken, Wat ik persoonlijk wel leuk vond.
De klassieke Trine-visuals zijn wederom weer terug in Trine 4. Zo kun je genieten van een interactieve omgeving met genoeg mooie plekken die je alleen of samen met een andere speler kunt gaan ontdekken.