Home Nieuws Switch Nieuws IGN spreekt zich uit over de grafische kracht van de Nintendo Switch

IGN spreekt zich uit over de grafische kracht van de Nintendo Switch

Volgens de website IGN komt de Nintendo Switch qua grafische kracht bij lange na niet in de buurt van de PS4 en Xbox One.

Nintendo heeft tot nu toe officieel nog geen specificaties bekend gemaakt van de Switch met betrekking tot hoe krachtig de machine nu eigenlijk is. IGN heeft de Nintendo Switch inmiddels flink onder de loep genomen en beweert nu dat de nieuwe console Nintendo bij lange na niet in de buurt komt van de PS4 en Xbox One. Er wordt zelfs gesteld dat dit bijna te vergelijken is met het verschil dat de Wii destijds had met de PS3 en Xbox 360 op het gebied van grafische kracht. Ondanks dat de vergelijking van IGN wellicht overdreven kan zijn, lijkt wel duidelijk dat de Switch grafisch behoorlijk achterloopt op de concurrentie.

“At the time of this writing, Nintendo has not officially confirmed the exact specifications of the Nvidia Tegra-based chipset that powers the Switch. That said, it’s fairly clear that the Switch is almost as far behind the power curve of its competitors as the original Wii was when it first came out. For example, Breath of the Wild, which was developed simultaneously on the Wii U, seldom quite makes it all the way to 30 frames per second in TV mode, and it even dips far south of that when lots of particles or physics objects are on screen at once. That it suffers from these performance issues despite a lack of anti-aliasing does not bode well for the system’s long-term capabilities – or its prospects for landing ports of big-budget AAA games.

“The limitations of the cartridge-based media may be compounding this issue. Even the massive, sprawling world of Breath of the Wild is housed in a tiny 13.4GB file, and on a big, 1080p screen, it becomes fairly obvious that many of the textures have been heavily compressed. We can’t be certain if that’s a consequence of larger game cards being more expensive for Nintendo to manufacture or of limited video RAM on the Switch, but regardless of the cause the symptoms are noticeable. The art style hides it well in Zelda’s case, but this may be a concern going forward, especially for potential multi-platform ports.”

Maak snel jouw gratis DN-account aan en praat mee over de Switch binnen onze DN-community!

6 REACTIES

  1. Nou en?
    kun je zelda op een xbox of playstation spelen?
    kun je mario op 1 van die spelen?
    of metroid? of kirby? of yoshi games? of kong spellen? pokemon? f-zero? fire emblem? en alle andere die ik nu niet neerzet om de post een beetje klein te houden.

    xbox en ps4 moeten het hebben van stumpers van programmeurs die heel veel power nodig hebben om een beetje decent game te tonen + dat je die ook allemaal zowat op de PC kunt krijgen (GTA, Final Fantasy, fable, etc etc etc etc etc etc.)…

    Nintendo kan zelfs op een aardappel al een knappe game programmeren.
    De N64 had aan Mflops ook minder power op papier dan de playstation en elke game was wel vele malen mooier gemaakt. en voor de gamecube geld het zelfde. de wii had wel minder pit maar ik vond bijvoorbeeld super smash brothers brawl of metroid prime 3 echt wel mooie games!

    Meeste Nintendo spellen zien er crispy uit check mariokart 8 strakke 60fps en ziet er als een plaatje uit… meer heb je niet nodig.

    verder heb ik een mediacenter waar ik een xbox controller (straks switch pro controller) op aangesloten heb en die heeft bijna het dubbele aan Tflops als wat de playstation pro heeft.. en verder de zelfde spellen.. maar ook daar kan ik niet de Nintendo franchise opspelen.

    Nintendo en pc for the win!!

  2. Je kunt nog zn mooi spel maken. Als het niet te spelen is blijft het een ###spel. Dan liever minder krachtig en een spel wat wel te spelen is. Nintendo weet waar hun kracht ligt en hoe je die moet gebruiken. En idd de spelen voor N64 waren echt veel beter dan de PS. Maar om ze gelijk stumpers te noemen 🤔

  3. Maar de grootste vraag is, wie wil er überhaupt Nintendo games spelen als ze qua content altijd hetzelfde zijn, met maar kleine aanpassingen op de volgende titel. Kijk maar naar Pokémon Sun en Moon bijvoorbeeld, het enige nieuwe zijn de z-moves en hij is amper speelbaar op de Nintendo 2DS en 3DS zonder frames boven de 30; het trieste is dat als er meer dan 2 Pokémons op het scherm zijn dat de game gaat laggen. Ook moet het bersturingssysteem worden uitgeschakeld om de game af te kunnen spelen. Wouw, deze game kan echt op een aardappel runnen; tenzij jullie frames lager dan 30 lekker vinden om mee te spelen… xbox en ps halen tenminste de norm van 30 fps of hoger (PC natuurlijk over de 60)
    Ook in Mario bijvoorbeeld moet je steeds opnieuw de princessen redden alleen met nieuwe levels erbij. Nintendo zegt dat het om de content gaat en niet om de graphics maar wat als de content steeds hetzelfde is?

    Git Gud, play a real game, play Dark Souls.

    Ps. Pc Master Race