De director werd over de lengte van de game gevraagd in de officiële strategy guide.
Als we het hebben over RPG’s denken mensen vaak aan ellenlange games met ontzettend uitgebreide verhalen. Pokémon: Let’s Go! is niet zo’n game. Director Junichi Masuda werd hierover gevraagd in de Japanse strategy guide van de game, waarvan nu een Engelse vertaling is gepubliceerd.
Masuda legde uit dat hij niet wilde dat Pokémon: Let’s Go! alle tijd van de fans in beslag zou nemen, vooral in het tijdperk van smartphones en het feit dat mensen ook andere games spelen. Het team verhoogde daarom de loopsnelheid van het hoofdpersonage en zorgden ze dat het de speler niet meer tijd dan nodig zou kosten om de Hall of Fame te bereiken.
Voor de mensen die meer willen spelen, was voldoende te doen volgens Masuda. Hij hoopt dat mensen het leuk vinden om hun partner Pikachu of Eevee te knuffelen en bessen te geven, plezier te hebben met outfits en hun banden met hun partner op te bouwen. En nadat ze de Hall of Fame hebben bereikt, hoopt hij dat spelers het opnemen tegen de Master Trainers, die je speciale titels kunnen geven waarmee je kunt opscheppen.