Bekende modder Kaze Emunuar heeft zijn nieuwste creatie op Twitter/X gedeeld, zo leren we van retro-site Time Extension. In de video wordt getoond hoe Super Mario Sunshine draait op een Nintendo 64. En eerlijk gezegd… het ziet er helemaal niet zo slecht uit:
Super Mario Sunshine is natuurlijk ontwikkeld voor de Gamecube; een console die veel krachtiger is dan de Nintendo 64. Dat de game dus überhaupt draait is al een wonder te noemen, hoewel er toch wat gebruikers zijn die zien dat er concessies zijn gemaakt. Zo zijn er op dit moment geen andere personages te zien en de Shine Sprite in de toren ontbreekt ook. Volgens de modder moet dat niet uitmaken, maar het toevoegen van water zal wel een zwaardere taak worden.
Kaze Emanuar geeft aan dat de framerate, die nu rond de 30 fps zit, nog wel verbeterd wordt:
Wat een belangrijk detail is, is dat deze game gewoon op een Nintendo 64 draait, zonder gebruik te maken van emulatie. Dit is mogelijk dankzij de bijzonder geoptimaliseerde engine die door Kaze Emanuar is ontwikkeld. Dat is een knap staaltje programmeerwerk!
We zijn benieuwd om te zien hoe dit project zich blijft ontwikkelen. Nu krijgen we eerst zin om Super Mario Sunshine weer op te starten. Hoewel die game ook wel onze lijst van Moeilijkste Mario Levels Ooit heeft gehaald.