Home Nieuws Switch Nieuws Nieuwe Wargroove-update verschijnt morgen

Nieuwe Wargroove-update verschijnt morgen

Het meest besproken spel van de afgelopen weken.

Allerlei quality of life-verbeteringen voor een betere speelervaring.

Wargroove krijgt morgen een grote update. Ontwikkelaar Chucklefish heeft een tijdje geleden bevestigd dat de game een aantal verbeteringen zouden krijgen aan de hand van feedback van fans. Hieronder vallen zaken als het sneller overslaan van animaties, meer moeilijkheidsgraadopties en een duidelijkere effectiviteitstabel voor eenheden.

Dit allemaal en meer is aangepakt in deze update. Hieronder vind je de volledig vertaalde patch notes voor update 1.2.0. De update zal morgen vanaf 14:00 uur beschikbaar zijn.

Checkpoint-systeem:
– Tijdens het spelen in de campagnemodus, kun je een checkpoint in een missie instellen
– Als je verslagen bent, kun je opnieuw beginnen vanaf het checkpoint
– Je kunt een checkpoint instellen wanneer je maar wilt, maar je kunt er maar één tegelijk actief hebben (de vorige wordt overschreven)

Moeilijkheid systeemrevisie:
– Vijf moeilijkheidsinstellingen, Verhaal, Eenvoudig, Gemiddeld, Moeilijk (standaard) en Aangepast
– Moeilijke moeilijkheid is de standaard en is de standaardr van het spel. Het is de enige modus waar je S-ranks kunt verkrijgen
– Gemiddelde moeilijkheidsgraad is een beetje eenvoudiger en je kunt nog steeds maximaal 3 sterren krijgen
– Eenvoudig beperkt je tot 2 sterren
– Verhaal beperkt je bij 1 ster en is zeer gemakkelijk

Multiplayer:
– Je kunt nu CPU-spelers toevoegen aan online games
– Er verschijnt nu een bericht waarin wordt verduidelijkt dat je moet deelnemen aan een wedstrijd als je nog niet bezig bent
– Een aantal oplossingen voor Quick Play-timers
– Je kunt Quick Quick-wedstrijden niet langer opschorten en tegelijkertijd andere games spelen, omdat ze als realtime moeten worden beschouwd
– Zeven speciaal voor co-op ontworpen kaarten zijn toegevoegd
– Probleem opgelost waarbij gebruikers niet in online multiplayer terecht konden
– Probleem opgelost waarbij het hoofdmenu niet kon worden geopend tijdens de beurt van de tegenstander/AI

Algemene quality of life-verbeteringen:
– De effectiviteitstabel van informatie over eenheden en wervingsschermen is herwerkt om veel leesbaarder en informatiever te zijn
– Het overslaan van veldslagen en tussenfilmpjes gaat nu veel sneller
– De S-rangvereisten worden weergegeven op het overzichtsscherm voor een missie
– “Exit” is in”Suspend” veranderd om verwarring te voorkomen
– Je kunt nu teams zien op het overzichtsscherm
– Verbetering van internationale tekstinvoer op Switch
– Controller Select Applet verschijnt minder vaak op Switch
– Koreaans lettertype toegevoegd
– ‘Resigning’ zal nu alle eenheden tegelijkertijd vernietigen in plaats van één tegelijk

Nieuwe opties:
– De optie “Bewegingssnelheid” is toegevoegd, waarmee je alle eenheden sneller kan laten bewegen
– De optie “Bevestiging einde beurt” is toegevoegd om te voorkomen dat je de beurt per ongeluk beïndigd
– De optie “Damage Range” is toegevoegd om de minimum- en maximumschade op previews te tonen, in plaats van gemiddelde schade

Fog of war:
– Bondgenoten delen nu visie
– Uitgeschakelde spelers kunnen nog steeds hun teamvisie zien; geëlimineerde teams worden toeschouwers
– Toeschouwers kunnen de visie van het huidige team bekijken
– Vijandelijk inkomen en geld wordt verborgen
– Geen effecten en geen bouwkleuren zijn te zien in de mist
– Geen gevechten en geen animaties worden getoond in de mist, tenzij ten minste één van de eenheden zichtbaar is voor de huidige speler
– Mist wordt nu sneller bijgewerkt
– De “sonar” -bug die de speler toeliet om extra informatie te verkrijgen in fog of war is opgelost
– Bug opgelost waarbij bondgenoten in staat waren om eenheden in elkaar te verplaatsen, waardoor ze vast raakten

Oplossingen en tweaks:
– Stel de Groove-laadsnelheid van Tenri in op de gewenste waarde
– Ryota’s Groove is veranderd om hem door zijn eigen eenheden te laten springen
– Bug met teamopties opgelost; alle teams worden correct worden in
2-tegen-2 wedstrijden
– Oplossingen voor planten en kristallen die als eenheden werden beschouwd
– Fix voor 7-2; bevelhebbers veranderen niet langer van team na schorsing
– Fix voor bug waarbij cutscene-editor crashte door geluidseffecten
– Fix voor bug waarbij cutscene-editor crashte door aanvalsanimaties
– Fix voor bug waarbij lege dialoogvenstervelden de game crashten
– Het aanbrengen van lagen van acteurs en rekwisieten in cutscene-editor zou nu moeten werken zoals bedoeld was
– Fix voor bug waarbij de game crashte bij het invoeren van niet-numerieke tekst in counter-events
– Fix voor bug in Tutorial 1.3 waar de gebruiker vast kan komen te zitten als hem wordt gevraagd een barak te selecteren
– Diverse taaloplossingen
– Diverse kleine fixes