Home X Archief 3DS/2DS Nieuws Nintendo UK: “Yo-Kai Watch moet een hit worden & 3DS heeft nog...

Nintendo UK: “Yo-Kai Watch moet een hit worden & 3DS heeft nog potentie”

Yo-kai Watch komt binnenkort uit voor de 3DS, maar zullen consumenten nu nog een 3DS voor deze game aanschaffen.

Nu velen dachten dat de 3DS naar het einde van z’n levenscyclus gaat, staat Nintendo er nog veel rooskleuriger in.  Nintendo UK geeft in een recentelijk interview antwoord op de vraag of een 3DS nog wel het kopen waard is en wat hun marketingstrategie is voor Yo-kai Watch.

Allereerst werd gevraagd of de impact van de game in het Westen, wel te evenaren is met dat in Japan. Van Leeuwen, de vertegenwoordiger van Nintendo UK,  zei dat de game veel wegheeft van Japanse folklore.  Die eigenschap is lastig te evenaren, maar door dit te vertalen naar een goede marketingstrategie gericht op kinderen probeert Nintendo Yo-kai Watch bekend te maken. De marketingstrategie, een televisieserie op Cartoon Network en figurines, doen veel denken aan de manier van bekendwording van Pokémon. Dit is ook de bedoeling; Yo-kai Watch moet net zo populair worden als Pokémon in zijn begindagen.

Toch zijn er veel verschillen tussen die tijd en nu. Nintendo denkt dat Yo-Kai Watch nog steeds een impact kan hebben door de vele humor. Als voorbeeld noemde hij de Yo-Kai, Cheeksqueek, die mensen een scheet kan laten maken.

Natuurlijk hoopt Nintendo dat hun hardcore fans de game gaan afschaffen, maar ze richten hun pijlen nu op kinderen.

De interviewer vroeg ook of consumenten nog wel geïnteresseerd zijn in een 3DS omdat het hoogtepunt nu wel echt is geweest. Hij antwoordde dat de 3DS nog een lang leven voor zich heeft. Yo-kai Watch heeft genoeg fantastische ervaringen te bieden en zal de 3DS  zo in de handen van veel kinderen weten te brengen, maar er komt meer na deze eerste titel. Er is daarom nog veel potentie in de hardware van de 3DS.

Het origineel citaat over de 3DS staat hieronder:

“3DS has still got a big life ahead of it,” he says. “There will be a lot of great experiences and Yo-kai Watch, particularly, will help expand it into the kids market. There’s more beyond this first title, So there’s hardware driving potential.”

Wat vind jij van hun strategie?

2 REACTIES