Vandaag verscheen een nieuw interview online met de ontwikkelaars van The Great Ace Attorney: Adventures of Ryuunosuke Naruhodo.
The Great Ace Attorney zal zich af gaan spelen in het Meiji-tijdperk, dat duurde van september 1868 tot juli 1912. Het spel zal zich afspelen rondom een voorouder van Phoenix Wright, die advocaat wilt worden. In Japan heet de voorvader Naruhodo Ryuunosuke.
Twee misschien wel bekende namen binnen Capcom, Ace Attorney-series creator Shu Takumi en de producer Shintaro Kojima, gaven laatst een interview af aan het bekende Japanse gameweekblad Famitsu. Zij deelden veel nieuwe informatie aangaande de nieuwste game in de Ace Attorney-serie, Great Ace Attorney: Adventures of Ryuunosuke Naruhodo. Deze game speelt zich grotendeels af in de 19e eeuw, wat behoorlijk afwijkt van de andere games in de serie. Het idee zal volgens Takumi in de basis hetzelfde blijven, maar zal toch een beetje afwijken. Hij zei hier het volgende over (vertaald):
“Tijdens het maken van games vraag ik me gewoonlijk af wat ik denk dat momenteel het meest leuke is aan de games en ik probeer dat zo goed mogelijk vorm te geven. Dit is dan ook ons primaire uitgangspunt. Het algehele concept verschilt misschien ietwat van de rest van de games binnen de serie, aangezien we zowel ervaren Ace Attorney’s als nieuwelingen aan willen trekken met deze game.”
Ook was er interesse naar het idee van de game, hierover werd het volgende gezegd:
“Zodra Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney afgemaakt was, klonken er al stemmen uit het bedrijf dat ze een nieuwe Ace Attorney-game wilden. We zijn aan The Great Ace Attorney begonnen door het bij elkaar rapen van ideeën die we al op de plank hadden liggen.”
Het blijkt dus dat de ontwikkelaars al een tijdje een aantal ideeën hadden die vervolgens niet in de andere games terecht kwamen, nu worden deze ideeën samengevoegd in een nieuwe game.
Ook de nieuwe producer van de nieuwe game had iets te zeggen over The Great Ace Attorney:
“We spraken over de moeilijkheden die zouden optreden bij het maken van een nieuwe Ace Attorney-game die geen deel zou uitmaken van de hoofdlijn van games binnen de serie. De basis is en blijft Ace Attorney, maar ik was geinteresseerd in de nieuwe mogelijkheden en benaderingen en zodoende besloot ik me aan te sluiten bij het team.”
“Ik wil graag een omgeving creëren die ruim baan geven voor director Takumi om met een tal van ideeën te komen die direct geïmplementeerd kunnen worden. Het is een Ace Attorney-game maar het is ook een geheel nieuw project. We willen zeker stellen dat de fans van de serie de game waarderen en interessant vinden, ik denk ook dat het belangrijk is om de originele aantrekkingskracht te behouden om spelers aan te trekken die de serie nog niet kennen.”
Natuurlijk is ook besproken waarom de setting in het verleden is:
“Een groot deel ervan kwam voort uit de wil om de game anders te maken dan de games in de hoofdlijn van de serie. Toen we aan dit project begonnen, dachten we na over een tal van manieren om de game anders te maken dan normaal. We dachten na over de civiele rechtszaken, maar het zou dan lastig worden om een duidelijke winst- of verlies-situatie weer te geven.”
“Het zou op dat moment gaan over het compenseren van factoren, niet meer over het verschil tussen schuldig en onschuldig. uiteindelijk besloten we dat de civiele rechtszaken iets teveel van het goede zouden zijn. Uiteindelijk besloten we ons te focussen op de mysterieuze zaken. Het veranderen van de tijdsetting draagt daar enorm aan bij.”
“In mijn jonge jaren las ik detectives in een mysterieuze setting welke meer dan honderd jaar geleden geschreven waren. Ik dacht bij mezelf dat dit een goede kans was om die setting ook in deze nieuwe Ace Attorney-game te benutten.”
Of de nieuwe Ace Attorney ook naar Europa gaat komen is nog niet bevestigd, wel is bekend dat deze exclusief voor de Nintendo 3DS zal verschijnen.