Home Nieuws Switch Nieuws Originele Metroid-ontwikkelaars worden niet genoemd in credits Remaster

Originele Metroid-ontwikkelaars worden niet genoemd in credits Remaster

Vorige week verraste Nintendo de wereld door Metroid Prime Remastered aan te kondigen en direct uit te brengen. Inmiddels hebben aardig wat gamers het spel uitgespeeld en kwamen zij tot een bijzondere conclusie. De mensen die aan het origineel hebben gewerkt, worden niet genoemd in de credits.

Zoid Kirsch was de Senior Gameplay Engineer voor het originele spel en uitte zijn frustratie op Twitter. Ondanks dat hij trots is op de remaster, frustreert het hem dat de harde werkers van het origineel niet genoemd worden. Daarvoor in de plaats vind je in de credits de zin ‘Gebaseerd op het werk van het Metroid Prime-ontwikkelteam voor de Gamecube- en Wii-versies.’

Jack Matthews, programmeur van het origineel, heeft ook zijn mening gedeeld op Twitter:

Youtuber ModerVintageGamer heeft ook gewerkt aan Remasters en geeft aan dat het originele team altijd netjes genoemd wordt:

Ondanks dat de Metroid Prime Remaster op handen gedragen wordt, geeft het bij sommigen dus toch een beetje een vieze smaak in de mond. Wat vind jij? Moet het originele team genoemd worden in de credits? Laat het ons weten in de comments.

1 REACTIE

  1. Aan de ene kant wie leest en onthoudt wie/wat er allemaal bij de credits langskomen (ik waardeer een goede credits sessie wel, maar wie er allemaal voorbij komt?).
    Aan de andere kant is dat gewoon het cv van ontwikkelaars welke hiermee te kort gedaan wordt.
    Zeker in een tijd dat iedereen maar aan live-services en betaalde DLC moet werken en er minder ruimte is voor nieuwe games.
    Zou mooi zijn als ze dat met een update nog bijwerken.