Home X Archief Wii Nieuws Reader review: Blazing Angels

Reader review: Blazing Angels

Nintendo-wii.blieb.nl biedt jouw de mogelijkheid je zelfgescheven reviews online te zetten. Jouw review ook online? Lijkt het jouw leuk als jouw stuk gezien kan worden door dagelijks ruim 4000 lezers?  Stuur je recensie naar nintendo-wii.blieb@hotmail.com.

Game: Blazing Angels

Auteur: Randy (beheerder nintendo-wii.blieb)

Cijfer: 8

Online: Nee

.

De reden dat ik een eigen review plaats bij de reader reviews is dat het spel Blazing Angels voor de Wii naar mijn idee sterk ondergewaardeerd is. Het spel kwam gelijk met de Wii launch uit maar scoorde lage cijfers. Ik denk dat er maar weinig Wii bezitters zijn die dit spel hebben gekocht. Nu ligt het spel in de uitverkoop en kan je ‘m voor 20 euro kopen bij onder andere Dixons en Bart Smit. Ik besloot het spel toch maar eens te proberen en wat had ik een spijt…. dat ik dit spel niet al veel eerder had gekocht!

In Blazing Angels: Squadrons of WWII ervaar je de meest  beroemde gevechten uit de Tweede Wereldoorlog. Je bent onderdeel van deze gevechten als getalenteerd piloot van een gevechtsvliegtuig en als leider van een squadron. Je zult veel vechten in de lucht en het onder andere opnemen tegen Duitsers en Japanners. Het spel heeft 20 missies die allemaal weer uit objectives bestaan. Het eerste negatieve punt wat ik overal las was dat deze erg eentonig zouden zijn. Vind ik zelf sterk overdreven. Natuurlijk zul je vaak een X aantal vijanden uit de lucht moeten knallen maar wel met variatie. De ene keer moet je een teamgenoot beschermen en de andere keer bescherm je een monument. Ook zul je regelmatig grondvoertuigen moeten bombarderen. Er zijn echter ook missies waarbij je foto’s van geheime gebieden van de tegenstander moet maken. Naar mijn mening is het divers genoeg en telkens weer wou ik verder spelen. Dan zit het meestal wel goed.

De besturing zou ook niet goed werken op de Wii. Heb ik geen last van gehad. Het is natuurlijk wel zo dat het ene vliegtuig beter stuurt dan de ander maar dat hoort ook zo. Je beweegt net de nunchuck op en neer en naar links en rechts om te vliegen. Ik vind de besturing van het spel dik in orde en kan me niet voorstellen dat mensen er grote problemen mee hebben.

De graphics zijn voor de Wii erg mooi. Alleen wanner je moet opstijgen vanaf de grond ziet de grond er lelijk uit. Maar aangezien je voor 99% van het spel in de lucht zit lijkt me dit niet erg. Vanuit de lucht ziet alles er werkelijk zeer mooi uit. Je kunt ver kijken, de vliegtuigen zien er mooi uit en de gebieden waarover je vliegt zijn erg netjes afgewerkt. Overigens is het geluid ook dik in orde. De stemmen van Amerikanen, Duiters en dergelijke doen denken alsof je echt in de gevechten zit en ook de vliegtuigen maken mooie geluiden.

Met de single player mode ben je wel even zoet aangezien er 20 missies zijn. Je kunt niet online maar wel tegen een vriend spelen wat ook best leuk is. Het spel is absoluut niet de topper van vorig jaar maar dat wou Ubisoft ook niet met dit spel bereiken. Het is een vliegspel tijdens de WO II die gewoon goed in elkaar zit en waar weinig op aan te merken is. Liefhebbers van dit soort games kan ik het spel zeker aanraden. En al helemaal voor 20 euro!