Home Nieuws Switch Nieuws Sakurai over de ontwikkeling van Smash Bros. en de toekomst van de...

Sakurai over de ontwikkeling van Smash Bros. en de toekomst van de serie

De vragen waar we allemaal antwoord op willen. 

Vorige week publiceerde Super Smash Bros. Ultimate-director Masahiro Sakurai zijn eerste column over de game in Famitsu na de onthulling van de game op E3. Hij vervolgde deze week met een tweede stuk. De nieuwste column van Sakurai gaat in op de ontwikkeling en productie van Super Smash Bros. Ultimate en een aantal (algemene) voorspellingen voor de toekomst.

Sakurai begint in zijn column over het huidige ontwikkelingsteam. Net als de vorige game wordt het project geleid door Bandai Namco. Het ontwikkelingsteam van Ultimate is samengesteld uit de mensen die aan het vorige spel hadden gewerkt. Toch kwamen er heel wat nieuwe mensen bij om de capaciteit van het team te vergroten. Voor zo’n grote onderneming zijn immers honderden mensen nodig die aan het project werken. Bij de ontwikkeling van de eerste twee delen in de Super Smash Bros.-serie – Super Smash Bros. (64) en Super Smash Bros. Melee – evenals het begin van vele andere series, had Sakurai in wezen het ontwikkelingsteam en het bedrijf (HAL Laboratory) van de grond af gebouwd. Met andere woorden, zaken duurden in die tijd langer om voor te bereiden.

Vervolgens ging Sakurai in op de toekomst van de serie. Er waren eerder geruchten dat Super Smash Bros. Ultimate de laatste titel in de serie zou zijn, maar dat blijkt niet uit de woorden van zijn column. Volgens hem zijn de kosten om een spel als Ultimate te maken behoorlijk hoog. Om in de toekomst zo’n groot opnieuw te doen, zou veel tijd, mankracht en geld kosten. Zelfs als een game slechts een port is, is er ongelofelijk veel werk om het te laten gebeuren. In het geval van Smash Bros. moet het team bovendien nauwgezet naar elke individuele uitgever gaan om zijn toestemming te krijgen zodat zijn personages in het spel verschijnen, aldus Sakurai. Als de uitgever van een personage iets specifieks van ons vraagt of beperkingen aan ons oplegt, dan moeten we ons erbij neerleggen en het goed doen, ongeacht de kosten. Het is vrij moeilijk om contracten aan te passen; productie is een soort van ondraaglijk proces! Sterker nog, Sakurai zei zelfs dat het team amper toestemming heeft gekregen om iedereen weer in Ultimate te laten verschijnen.

Bron

1 REACTIE