Het heeft even geduurd, maar de ontwikkeling is in volle gang.
Afgelopen december vertelde producer Kazuyuki Yamai dat de ontwikkeling van Shin Megami Tensei V nog in de beginfase verkeerde. In een nieuw interview met 4Gamer heeft Yamai bevestigd dat de de volledige ontwikkeling inmiddels eindelijk is gestart. 4Gamer vroeg Yamai naar de huidige stand van zaken rondom Shin Megami Tensei V, waarop Yamai het volgende antwoordde:
“At the start, the production of this project only had a few people at its core, with more and more people gradually becoming involved. Although this number is still increasing, I feel that the production staff has come together considerably to a point—and reaching a milestone—where we can say we’ve started full-scale development.”
Yamai voegde hieraan toe dat het ontwikkelingsteam zoekt naar een manier om de game er zowel op tv’s als in handheld-modus goed uit te laten zien. Ze willen indrukwekkende content kunnen tonen op tv’s, maar tegelijkertijd genoeg elementen toevoegen waardoor de game casual te spelen is op een portable systeem, zoals ook het geval was bij Shin Megami Tensei IV en Shin Megami Tensei IV: Apocalypse op de Nintendo 3DS. Atlus hoopt ook genoeg nieuwe demonen toe te kunnen voegen die gebruik maken van de krachtigere hardware van de Nintendo Switch. Volgens Yamai is het team ongeveer drie keer zo veel tijd kwijt aan één demon dan bij vorige titels in de serie.
Yes!!!!
Ik dacht dat ie al bijna af zou zijn.