Toch voelt het bedrijf zich rijker door de teleurstelling.
Vorig jaar verscheen Starlink: Battle for Atlas voor Nintendo Switch. De game maakte gebruik van modulaire onderdelen, zodat spelers zelf gevechtsschepen konden bouwen. De Nintendo Switch-versie kreeg daarnaast exclusieve Star Fox-content in de vorm van een extra verhaal en een speelbare Fox.
Hoewel het een ambitieus project was en na de release ook redelijk goed is ontvangen, is het geen groot geheim dat Starlink ondergepresteerd heeft. Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat de fysieke onderdelen om de modulaire schepen mee te maken, niet meer werden geproduceerd. In een interview met MCV vertelde Ubisoft EMEA executive director Alain Corre het volgende:
“Ik denk dat we veel ervaring hebben opgedaan met het werken aan deze franchise, ook voor de familiespellen. En het helpt ons om plannen te maken voor familiespellen in de toekomst. We profiteren altijd van alles wat we in het verleden hebben gedaan. We hebben nog steeds veel fans die Starlink spelen en die graag Starlink spelen en dat is het belangrijkste voor ons. We hadden meer verwacht van Starlink, maar het is een stap in ons creatieproces en nogmaals, alle ervaring die we hebben opgedaan met het maken en vermarkten van deze game, we zijn weer een ervaring rijker om games op de markt te brengen en in de positie om betere producten te maken voor dit type consument in de toekomst. “
Alain Corre, Ubisoft EMEA executive director
Met gemak het beste geluid van alle switch games, op breath of the wild na: echt goede surround en heel bevredigende wapen en schip geluiden.
Jammer dat dit bomde. Had graag de andere schepjes als toys to life gezien.
Spel zelf vond ik wel aardig, veel van het zelfde, maar wel leuk. Het bouwen was ook wel grappig maar nam veel plaats in beslag.
Super leuke game 🙂 Is zeker geen teleurstelling geweest voor mij 😀 Denk alleen dat de ’toys’ in aanvang veel te duur waren en dat dat veel mensen heeft weggejaagd.
inderdaad, ik vond het te kostbaar