Eerder vandaag kon je al lezen dat Nintendo een gloednieuwe amiibo heeft aangekondigd welke op 16 juli dit jaar moet gaan verschijnen. Inmiddels lijkt ook duidelijk geworden dat deze Zelda en Loftwing-amiibo een wat hoger prijskaartje zal krijgen dan je gewend bent van de figuurtjes. Zo kun je ‘m inmiddels alvast vooruit bestellen bij Best Buy en deze winkel hanteert als prijs 25 Dollar. Ondanks dat dit omgerekend in euro’s iets minder is, kosten de amiibo normaliter rond de 16 Dollar. Het zou goed kunnen dat de amiibo in Europa rond de 20 euro gaat kosten, wat inderdaad meer is dan eerder verschenen amiibo.
Waarom de Zelda en Loftwing-amiibo een hogere prijs lijkt te krijgen is niet helemaal duidelijk. Als je naar de vrijgegeven afbeeldingen kijkt, dan lijkt deze nieuwe amiibo groter te zijn en meer detail te hebben. Mogelijk speelt dit mee in de hogere prijs. De nieuwe amiibo werd vanochtend aangekondigd. Mocht je dat gemist hebben, dan zie je ‘m hieronder nog eens afgebeeld.
Als ie groter is dan normale amiibo, dan vind ik het niet gek dat ie duurder is. Er zijn ondertussen tig duurdere amiibo geweest, zoals de Guardian en wat dacht je van alle wollige wooly Yoshi amiibo. Hoewel ik van die laatste niet zeker ben van de prijs van de kleine. De grote was in ieder geval flink aan de prijs. Ook de monster Hunter amiibo waren geloof ik duurder. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe goed de gyro controls zullen zijn in de switch versie, aangezien er geen sensorbalk is om constant op te calibreren. Iets wat ook problemen schijnt te geven bij bijvoorbeeld Mario Galaxy.
Daar ben ik het wel mee eens alleen is het de vraag of in het algemeen een beeldje van in feite plastic dat nog waard is 🙄
Voorlopige prijs is nu €29,99
Vind ik toch wat overdreven hoor.
Had hem net bij Nedgame alleen gezien, daar kost hij even €29,99 exclusief verzendkosten, die ook nog eens €6,75 zijn.
Klopt het dat je deze nodig hebt om te quick-travellen in de game? Dat zou ik bijzonder irritant vinden, dat je een Amiibo moet kopen om een dergelijke belangrijke functie te kunnen gebruiken die al in de game geprogrammeerd zit.