Home X Archief Wii U Nieuws Zo ziet Watch_Dogs er op zijn mooist uit

Zo ziet Watch_Dogs er op zijn mooist uit

wdWe hebben nieuwe beelden voor je van Watch_Dogs. De game ligt eind deze maand, op de Wii U versie na, hier in de winkels. Vandaag dook een video op die laat zien hoe Watch_Dogs op zijn mooist is, namelijk op een high-end PC met maximale instellingen. De Wii U verse zal volgens Ubisoft grafisch gezien tussen de current- en next-gen consoles in zitten. Mocht je benieuwd zijn hoe Watch_Dogs er op z’n mooist uit ziet dan kun je dat in onderstaande video bekijken. Let wel op, de video bevat spoilers.

8 REACTIES

    • Door daadwerkelijk uitgezocht te hebben hoe de hardware van de 3 consoles in elkaar steekt in plaats van te luisteren naar dudebro gamers.

      Mensen denken simpelweg dat Wii U zwakker is omdat de main CPU minder cores heeft en op een lagere kloksnelheid draait. Maar zo werkt dergelijke hardware helemaal niet meer.
      De realiteit is dat de Wii U hardware nabij perfectie is gefinetuned voor games alleen. Een 2e ARM CPU in de Wii U doet de OS en Miiverse. Aan de andere kant gebruiken de Xone en PS4 overgeklokte Tegra CPUs, welke niet meer zijn dan energie-zuinige, multimedia chips zijn ontwikkeld voor tablet PCs. En ook al verwerken deze CPU cores op papier een grotere hoeveelheid informatie dan de Power PC gebaseerde CPU van de Wii U. De Wii U’s GPGPU opzet zorgt ervoor dat de Wii U veel efficienter is in multithreading en out-of-order processing door de workload te verdelen tussen de CPU en GPU (welke overigens ook hevig gefinetuned is voor games en games alleen).

      Waar het op neer komt is dat de Xbox one en PS4 bijna de dubbele hoeveelheid FLOPS kunnen genereren dan de Wii U dat kan, wat dus betekent dat de theoretische rekenkracht van deze consoles hoger is dan die van de Wii U. Echter zijn deze beide consoles absoluut niet gefinetuned voor gaming, maar meer multimedia geschikt. Daar waar de Wii U dus voor de volle 100% gaming hardware is.

      Mensen denken dat rekenkracht gelijk staat aan performance. Dat is dus absoluut niet waar. Zie het als een een boxer die 150 kilo boven z’n hoog kan tillen, en een gewichtheffer die 300 kilo boven z’n hoofd kan tillen. Is de gewichtheffer dan de betere boxer omdat die krachtiger is? Nee. Zo werkt dat niet, en dat geldt ook al jaren voor computer hardware.

      • Even voor de duidelijk nog, als ik zeg dat Wii U krachtiger is dan Xbox one lieg ik. Wat ik daar eigenlijk mee bedoel is dat Wii U de effectievere gaming machine is. En als het uiteindelijk draait om shiny graphics, gaat een Nintendo first party titel op de Wii U het altijd winnen van een Xbox one game.

        Er schuilt wel een probleem in het verschil in architectuur. PS4 en Xbox One zijn in feite low end gaming PCs, wat het makkelijk maakt te ontwikkelen voor en porten naar deze consoles. Een game vervolgens porten ofwel aanpassen voor Wii U is moeilijk, niet omdat die zwakker is, maar omdat de architectuur compleet anders in elkaar steekt.