Vandaag is de laatste speciale Super Smash Bros. for Wii U/ for 3DS gehouden met veel nieuwe informatie.
In de presentatie is er informatie vrijgegeven over drie aankomende DLC personages waarvan eentje de ballot heeft gewonnen. Daarnaast zijn er nieuwe outfits voor Mii personages en amiibo releasedata onthuld.
Bekijk de presentatie hier terug:
Wat? Waarom? Hoe? Geen..? En? Dat zijn de 5 vragen die in mijn hoofd rondspoken na deze presentatie: Wat is dit? Waarom heeft bayo deze plek gekregen? Hoe is een 6de Fire Emblem personage mogelijk, als daar totaal geen vraag naar was? Geen King K. Rool/Isaac of ander iconisch personage..? En hoe zit het met N64 stages?
Ik had het niet beter kunnen zeggen, Alfons. Ik was zeer teleurgesteld na de presentatie.
Ik dacht dat het de 5de FE personages was, maar het is dus de 6de? En ja, Cloud is een cool personage, maar niet geschikt voor SSB.
Ik had ook graag K. Rool, maar ook Banjo willen zien. Zelfs Rayman had ik erg vet gevonden (vooral na die fake leak).
Ook mis ik inderdaad retro stages. Fourside en Great Bay had ik bijvoorbeeld terug willen zien.
Precies mijn gedachten. Ik kan het ook haast niet geloven dat Sakurai maar 1!!! personage uit de hele ballot heeft gekozen.
Er is gewoon gestemt en Bayonetta stond in de top 5. Ik moet eerlijk zijn, Bayonetta is het enige personage van de drie die zijn aangekondigd waar ik mij in interesseer. Corrin is best een financieel slimme move van Nintendo, om het publiek lekker te maken voor Fire Emblem Fates, al intresseer ik mij momenteel niet zo voor het personage. En 6 Fire Emblem personages is inderdaad veel. Van Final Fantasy, ook niet zo in het personage geïntreseerd eigenlijk.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze de 3 meest gekozen characters zouden gebruiken. Helaas was dat niet het geval.
Volgens mij heeft Nintendo nooit gecommuniceerd dat er meer dan 1 personage zou worden gekozen.
Dit is ook gewoon iets waar mensen blind vanuit gingen, maar in feite is hier nooit iets over gezegd, had net zo goed de top 5 kunnen wezen, we wisten niks.
Ik ken mij herinneren dat ik op de SSB. site doen der tijd 3 lege character vakjes zag staan. Ik dacht dus dat er 3 uit de ballot zouden worden gekozen. Blijkbaar was het maar 1 en dus 2 random characters.
Ik blijf erbij dat Mr Mime een perfect personage zou zijn geweest. “Mr Mime Mimics the Battle!” Maar nee, hoor. (A)
M.. Mr. mime.. what are you doin’ man. This aint no mime off you *beep* idiot.
Haha, had hem liever gehad dan deze 3 😉
Ik denk dat er serieus wel een paar leuke moves te bedenken zijn die zo idioot zijn, dat het plots leuk wordt.
Had wel perfect geweest.
Makkelijker met licenties en het is een echte klassieker die écht elke gamer kent ^^
Vergeet niet dat je maar 6 Pokemon tegelijk in een team kunt hebben.
Ik ben blijer met Bayonetta dan dat ik met Banjo zou zijn geweest. Waardige afsluiter!
Eindelijk Bayonetta,
Ik kan niet geloven dat dit het einde is, maar ik heb er altijd met veel plezier naar gekeken en ermee gevochten en de directs natuurlijk. 😉
Bedankt Nintendo voor deze verschikkelijk goede game 😀
sakurai heeft deze figuren gekozen uit de ballot , bayonetta, cloud en corrin.
Alleen bayonetta is bevestigd als zijnde uit de ballot. Niemand buiten Japan kent Corrin al, dus dat lijkt me sterk.
Weer 2 zwaarvechters (waaronder opnieuw FE) en een andere waardeloze character die iedereen over 2 jaar al is vergeten.
Als ze dit boven klassiekers als King K. Rool en Banjo-Kazooie (ze hadden zelfs toestemming) kiezen dan snapt Nintendo er echt niet veel van.
Het enige goede aan alle character DLC’s zijn Mewtwo en Lucas. Cloud en Ryu zijn top personages, maar zeker niet geschikt voor SSB. naar mijn mening.
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat Bayonetta nummer 1 in de ballot was. Ik denk dat Nintendo haar zelf ook al te graag in de game wilde hebben.
Ze hadden dit spel trouwens beter Super Smash Fire/Emblem kunnen noemen. We hebben inmiddels meer FE characters dan Mario characters ?
Noem mijn naam er de volgende keer wel even bij als je het kopieert van XGN, is wel zo netjes of niet dan 😉
Ok, ik vond deze reactie gewoon zo goed! Ik moet wel zeggen dat ik het met je eens ben!
Haha, dank u dank u 😀
Mario: 9
Donkey Kong: 2
The Legend of Zelda: 5
Metroid: 2
Kirby: 3
Star fox: 2
Pokémon: 6
F-Zero: 1
Fire Emblem: 6
Kid Icarus: 3
Pikmin: 1
Animal Crossing: 1
Wii Fit: 1
Punch Out: 1
Xenoblade: 1
Sonic: 1
Mega Man: 1
Pac-Man: 1
Mii: 3
Game & Watch: 1
Duck Hunt: 1
R.O.B: 1
Earthbound: 2
Final Fantasy: 1
Street Fighter: 1
Bayonetta: 1
totaal: 58
Sword fighters: 11
Ik zie het probleem niet?
Jij misschien niet, maar ik (en kennelijk velen anderen) wel.
In een SSB. game heb ik liever wat meer ”echte” Nintendo characters (Mario, Zelda, DK etc.) dan characters die wat minder met Nintendo te maken hebben (Final Fantasy, Bayonetta etc.). Banjo is dan toevallig een uitzondering.
Snake vond ik in Brawl bijvoorbeeld ook onzin.
Dat vind jij inderdaad Mitchel, maar ik vond Snake echt zeker geen onzin in Brawl (snap niet hoe jer er bij komt), sterke nog ik hoopte stiekempjes dat hij terug zou keren als veteraan naar Super Smash Bros. 4 (Wii U/3DS), de droom om hem terug te hebben naar de latere Smash games zal een droom blijven, ten zij er nog een Smash game komt voor de Nintendo NX dan, maar ik denk dat dat niet meer zal gebeuren 🙁
Weet je wat ik overigens nog steeds erg vreemd vind.
Nintendo had gezegd dat het ongeveer 6 maanden duurt om een character helemaal af te maken. Hoe kan Bayonetta nu al af zijn en haar stage ook? De ballot was maar 2-3 maanden online. Misschien hebben ze no life aan haar gewerkt haha, dat zou kunnen…
Ik denk dat het heel simpel is: Nintendo doet geen 6 maanden no time aan het maken van één personage denk ik. Ik denk dat ze die 6 maanden erin steken als ze het personage naast hun normale werkzaamheden maken in plaats full time ergens aan te werken. 😛
We zullen er nooit achter komen, helaas.
Ik blijf het toch vreemd vinden aangezien de ballot nog niet zo gek lang geclosed is.
Ik denk niet Bayonetta een personage zal zijn dat iedereen snel vergeet. Het eerste deel is al een aantal jaren uit, en is multiplatform. Daarnaast zijn beide delen in de serie sterk gewaardeerd en beloond met mooie cijfers. Bayonette heeft zich binnen het genre al bewezen en zal niet snel vergeten worden.
Overigens is het wel jammer dat de winnaar in twijfel wordt getrokken omdat het je persoonlijk niet aanspreekt.
Ik breng het in twijfel door Nintendo zelf. Als zij vertellen dat het 6 maanden duurt om één character te maken dan vind ik het namelijk knap hoe ze in 2 maanden een character + stage hebben gemaakt.
De basisaanvallen en effecten zijn dan wel bekend, maar het grootste werk zit in het balanceren van het personage en het aanpassen van de anderen zodat het goed in evenwicht blijft. Daarnaast is er nooit gezegd door Nintendo dat het 6 maanden duurt, alleen dat het lang duurt.
Het duurt zeker wel 6 maanden. Kijk maar naar Mewtwo en Lucas.
Overigens staat dat ook gewoon op internet…
Als dat zou zijn. Dan zou SSB4 nog steeds niet in de winkel liggen :’)
Maar bedenk ook dat Corrin en Bayonetta pas in februari uit zijn. De ontwikkeling is nog niet klaar.
Voor zover ik weet is 6 maanden nergens specifiek door Sakurai zelf benoemd, alleen dat het veel werk is een personage te maken. Als ze een februari of later release aanhouden hebben ze minimaal 4 maanden gehad.
Ze hebben zeker wel aangegeven dat het 6 maanden duurt, maar wat Vincent zegt, klopt wel; ze komen pas in februari.
Lijkt me sterk dat Smash meer dan 8 jaar in ontwikkeling is geweest (17 nieuwkomers zonder DLC en zelfs 20 als je splitsingen meetelt en daarnaast is 6 jaar na Brawl uitgekomen) en dan moeten alle stages etc erbij opgeteld worden en alle extra functies. Volgens mij hebben ze alleen aangegeven dat Mewtwo lang zou duren omdat ze met een erg klein team eraan werkten omdat het in eerste instantie onbetaalde DLC zou worden. Als je ergens de uitspraak van Sakurai hebt zou je die dan in PM kunnen sturen, als ik ongelijk heb zal ik dat ook zeker toegeven.
Het interview zelf kan ik niet zo snel vinden, maar dit is het dichtstbijzijnde wat ik kon vinden. http://www.gamefaqs.com/boards/633202-super-smash-bros-for-wii-u/71550630/816790922?page=2
Hier wordt alleen Mewtwo besproken qua 6 maanden, Lucas is in april aangekondigd en in juni uitgekomen dus dat zou ook al niet kloppen.
Ja maar Lucas was toen ook al bijna af dus wellicht koste dat ook zo’n 4 maanden (misschien wel meer).
Maar als ze in februari pas komt, dan ”zou” het kunnen.
Praktisch gezien bevestigd deze gamefaqs thread dus wat Jorden al zei, één personage zit geen 6 maanden werk in.
Ze gaven 6 maanden aan, nadat ze mewto aan hadden gekondigd. Uiteindelijk kregen we 2-3 personages elke 3-6 maanden, × aantal stages, plus mii outfits. Dus ja, 3-6 maanden, voor een compleet DLC pakket.
Bij mewtwo kwam bijvoorbeeld ook lucas erbij, nog een oude stage if 2 en mii items, en het duurde uiteindelijk minder dan die 6 maanden.