Diddy Kong is minder overpowered gemaakt door de Super Smash Bros. update 1.0.6. die gisteren uitkwam. Dit blijkt uit een patch note compilate die een een Reddit-gebruiker online heeft gepubliceerd.
Elke keer dat Nintendo een patch uitbrengt, wordt vaak de melding gedaan ‘dat er is gewerkt aan de stabiliteit.’ Vaak is echter na zo’n uitspraak nog steeds niet duidelijk wat een patch nu allemaal verbeterd. Reddit-gebruiker DrWeeGee brengt daar verandering in door een patch note compilatie te publiceren die verteld wat de laatste patch 1.0.6. nu allemaal veranderd.
Wat het meest opvalt tijdens het lezen van de patch Note, is dat het personage Diddy Kong redelijk is aangepast. Zo is Diddy Kong zwakker gemaakt doordat zijn attacks in de nieuwe update minder schade zullen aanbrengen. De gebruiker deelde de volgende gegevens in zijn patch note betreft Diddy Kong:
Uair nerfed from 8% -> 6%, knockback reduced. CONFIRMED
Fair nerfed from 12%/10% -> 10%/8%, knockback reduced. CONFIRMED
Uthrow nerfed from 10% -> 8%, knockback reduced. CONFIRMED
Dthrow nerfed from 7% -> 6%, knockback unchanged but hitstun reduced. CONFIRMED
Monkey Flip (kick) nerfed 14%/12% -> 12%/10%, knockback reduced. CONFIRMED
Monkey Flip (grab) nerfed 12% -> 10%, knockback reduced. CONFIRMED
Banana (Throw) nerfed from 7% -> 5% CONFIRMED
Eerder werd er geklaagd dat het personage Diddy Kong te sterk zou zijn. Zijn aanvallen zouden teveel schade aanbrengen, en door de wijze waarop Diddy Kong veel zou bewegen zou hij al snel voordeel halen uit het gevecht.
Eerder klaagden gamers met Tweets als:
remove diddy kong from smash bros 4
Please stop asking me to nerf Diddy Kong.
there will be no further balance patches to Smash Bros. Diddy Kong will reign supreme.@gelizardo12@J4chaves@K33bla@WhyYouAre1