In een recent interview heeft Aonuma verteld over het mogelijke spelverloop in “The Legend of Zelda: Breath of the Wild”. Zo is het mogelijk direct naar de eindbaas te gaan.
Aonuma had het al bij de bekendmaking van de Zelda titel voor de Wii U over het breken van standaarden in het Zelda genre. Eén daarvan was de volgorde van dungeons en in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds kregen we hier al een voorproefje van. In die game was je alleen nog verplicht om een aantal dungeons te voltooien om naar het volgende gedeelte te gaan. In The Legend of Zelda: Breath of the Wild zal ook deze restrictie minder aanwezig zijn.
Volgens de director, Aonuma, kan een speler de game uitspelen zonder er achter te komen waarom Link wakker werd en waarom hij op die plek was. Het ligt geheel aan de speler of hij puzzels wil oplossen en het verhaal wil achterhalen, of dat hij meteen naar het einde wil lopen. Aonuma vindt die laatste optie ook meer iets voor een fan, die wil proberen hoe snel je de game kan uitspelen.
Het officiële citaat kan je hieronder lezen:
“Users may not actually get the full story depending on how they play this game and how they strategize and solve puzzles. Users are able to go to the very end goal without revealing why Link woke up the way he did and where he did. Whether you want to reveal the storyline and find out why Link woke up, or you want to just go straight to the goal, that’s an option totally up to the user.
Anybody who can go straight to the goal without doing anything else — there’s two possibilities. Either they’re a really good gamer, or they could be somebody that’s a little bit crazy. But it’s not impossible. I created the game like that. Maybe it might be fun for fans to compete in a challenge for who can clear it first.”
Wat vind jij van deze nieuwe ontwikkeling?
ik hoop dat je niet per ongeluk naar de eindbaas kan gaan
Het verhaal is dat Ganondorf in Hyrule Castle zit opgesloten dus gewoon daar niet heengaan 😛
ik zou bijna gelijk daar heen zijn gegaan in hoop op stukje verhaal
6 jaar wachten en dan direct naar de eindbaas? Echt niet. Leuk dat t kan maar nee, ik pak de toeristische route wel.
Ik ook. 🙂
Lijkt mij wel leuk om de game eens te herspelen en te kijken hoe snel ik de eindbaas direct kan bereiken.
Wel leuk zo veel vrijheid in een game.
De laatste keer dat we een Nintendo game hebben gezien die veel vrijheden kende was Super Mario Sunshine, een game uit 2002 (remakes niet meegerekend).
Logisch dus dat deze game constant werd uitgesteld.