Home Nieuws Switch Nieuws Hands-On: ARMS

Hands-On: ARMS

Nintendo heeft met de Switch weer een nieuwe IP, kan dit na Splatoon net zo’n succes worden?

Toen ik ARMS voor het eerst zag had ik een even moment van: ‘Nintendo is weer idioot bezig en ze maken een belachelijk spel’. Even later bedacht ik me dat ik precies hetzelfde had toen ze met Splatoon op de proppen kwamen. Na me iets meer in ARMS verdiept te hebben leek het me toch wel grappig. Nu ik de demo heb gespeeld ben ik ervan overtuigd: ARMS heeft enorm veel potentie.

De demo was redelijk beperkt, maar gaf een goed beeld van hoe de game in elkaar zit. We konden kiezen uit zes personages. Elk van de personages had zijn of haar eigen vaardigheden. De één kon zweven, de ander was sneller met ontwijken, een derde kon weer iets harder meppen en ga zo maar door. Daarnaast kon je aan het begin van elke ronde voor elke hand een aparte bokshandschoen, met elk een andere kracht, kiezen. Een voorbeeld van één van die handschoenen is een handschoen met drie raketten erin. Na het kiezen van je personage en handschoen was het meppen geblazen. Al snel merkte ik dat je met alleen maar recht vooruit meppen nergens kwam. Je kon namelijk jezelf verdedigen, je kon de ander vastgrijpen, met een bocht meppen, springen en ontwijken. De game is met deze kleine demo al redelijk tactisch en erg boeiend om te spelen. Vooralsnog is ARMS maar voor even leuk, maar dat komt vooral door de beperkte opties in de demo. Persoonlijk denk ik dat de game uiteindelijk veel meer potentie heeft dan er op dit moment te zien is.