Home Nieuws Switch Nieuws Yooka-Laylee and the Impossible Lair

[Hands-On] Yooka-Laylee and the Impossible Lair

Yooka-Laylee krijgen een nieuw avontuur, en dit keer is het geen 3D platformer. Wij hadden de optie om alvast met te titel aan de slag te gaan op Gamescom.

Net zoals het origineel heeft ook The Impossible Lair een hub wereld waarin je naar verschillende levels kan gaan. Je kan ook direct naar het laatste level gaan, maar om een hele goede reden zal je dat waarschijnlijk niet doen. Hierover lees je later meer. In de wereld zal je de mogelijkheid hebben verschillende levels in te gaan om Beetallions te redden. Elke Beetallion geeft je bescherming tegen schade van een vijand in het laatste level (the impossible lair). Veel van de levels die je tegenkomt hebben meerdere vormen zo heb je een level die in een rivier ligt welke als je er water overheen laat lopen opeens een water level is. Of een level welke op een brug ligt en een verticaal level wordt zodra de brug open is. Elke variatie van een level heeft ook zijn eigen Beetallion om te redden.

Helaas zal Trowzer je het leven zuur proberen te maken door tolhekken te plaatsen, door het betalen van Trowzer met verzamelde voorwerpen is het mogelijk een stukje verder in de wereld te gaan en nieuwe levels te bereiken. Tonics, de speciale drankjes uit het origineel zijn ook terug, maar in dit spel zullen ze de gameplay meer beinvloeden. Zo kunnen ze alles extra snel maken of juist langzamer. Of ze maken het hele level donker. In totaal zijn er 60 tonics met hun eigen effecten.

Door de level opbouw en het feit dat velen een alternatieve route hebben verwacht ik dat het erg leuk is om terug te keren naar levels aangezien ze allemaal een speciale speelstijl nodig hebben.

In het filmpje hieronder is een stukje gameplay te zien welke door Playtonic is aangeleverd.

Playtonic heeft een bijzondere formule neergezet met deze 2D platformer en hoewel de originele Yooka-Laylee misschien gemixt ontvangen is voelt dit al enorm solide aan en ik ben zeker benieuwd naar meer.