Jarenlang gebruikten speedrunners een bepaalde glitch om grote gedeeltes van Super Mario 64 over te slaan. Door de achterwaartse lange sprong kon Mario namelijk door een aantal deuren glitchen waar die nog lang niet door moest kunnen. Helaas werkt die specifieke glitch niet meer in de port die vrijdag is uitgekomen. Daartegenover staat wel een nieuwe glitch, maar die is iets meer werk.
Om deze glitch uit te voeren zul je stalen zenwen nodig hebben en goed zijn in de wall jump. Bekijk in de onderstaande video een succesvolle uitvoering.
Ik speel super Mario 64 liever eerlijk uit
Ja, dat is ook één van de eerste dingen die ik probeerde toen ik de port vrijdag het eerst speelde eerlijk gezegd. Ik ben de laatste jaren steeds beter geworden in het uitvoeren van de Backwards Long Jump. Ik was niet verbaast dat Nintendo hem eruit gehaald heeft. EN ik ben ook niet verbaast dat men alweer een nieuwe glitch heeft gevonden. 😂🤣
Geweldig, maar speel hem zo wel.
Het is niet eens dat ze de glitch eruit hebben gehaald, ze hebben enkel de ‘Shindou’ versie van het spel gebruikt. Waarschijnlijk omdat dit de enige versie van SM64 is die de Rumble Pack op de N64 ondersteund, en nu dus ook de rumble op de switch gebruikt. Deze ‘Shindou’-versie verschilt ook in het verschil van de phrase ‘So Long King Bowser’ welke ‘Bye Bye’ is geworden (vandaar dat dat de Gay Bowser-meme niet in de Switch versie zit) en de Z-button easter egg op het homescherm.
Ofwel het is gewoon nog steeds een luie port, enkel hebben ze de ROM gebruikt die Rumble ondersteund.
Sterker nog, het is geen Port, maar een emulatie. Niet dat ik dat nou erg vind, heb het origineel eigenlijk niet gespeeld (wel de DS versie) dus speel hem graag nog eens.