Home Features / specials / columns Post E3 Hands-On: Skylanders: SuperChargers (Wii U-versie)

Post E3 Hands-On: Skylanders: SuperChargers (Wii U-versie)

Weet Skylanders: SuperChargers nog iets interessants te bieden?

Terwijl Jorden en Barry lekker stonden te tennissen, heb ik Skylanders: SuperChargers uitgeprobeerd. Met twee voertuigen tot mijn beschikking en de Skylander-figuurtjes van Bowser en Donkey Kong, kon ik dan ook mijn eerste indrukken opdoen van deze  alweer vijfde Skylanders-game.

Skylanders_SuperChargers_Hot_Streak

Vehicles

In de demo kwam al naar voren dat de opkomde game Skylanders: SuperChargers de voertuigen erg belangrijk gaat maken. Zo was er een gedeelte waar je in de auto stapte om vervolgens tegen een paar bellen aan te moeten rijden. In het totaal waren er vier bellen die verstopt lagen over de map. Wanneer je alle vier de bellen liet rinkelen door er tegenaan te rijden, zou de volgende poort opengaan. De bellen waren wel makkelijk te vinden.

Kevin:Wat je merkt bij de levels met de voertuigen, is dat de wereld op die momenten direct al wat breder en groter is vormgegeven. Vaak loop je door redelijk smalle gebieden wanneer je het opneemt tegen vijanden of kleine puzzels oplost. Op het moment dat je die bellen moest laten rinkelen was het gebied al wat groter.

Bij de demo kon je twee voertuigen bekijken. Dit waren de voertuigen van de speciale figuurtjes Donkey Kong en Bowser. Zo krijgt Donkey Kong een Barrel Blaster om te verplaatsen en krijgt Bowser een Clown Cruiser.

Skylanders SuperchargesAmiibo/Skylander-figuurtjes worden getoond.

Nieuw in deze game zijn de exclusieve Donkey Kong en Bowser-Skylanderfiguurtjes die zowel ingezet kunnen worden als Amiibo en als Skylander-poppetje. Dit laatste wordt mogelijk gemaakt met een schakelaar, waarbij je kunt wisselen tussen de twee verschillende standen. Door te schakelen kun je ze gebruiken in games die de amiibo al gaat ondersteunen.

Kevin: Of de exclusiviteit een reden is om speciaal de Nintendo Wii U-versie van Skylanders: SuperChargers te kopen weet ik nu eigenlijk niet zeker. Ik denk van niet. Het kan leuk zijn voor de collectie, maar beiden is missschien te veel van het goede. Als je beide figuurtjes wil moet je namelijk de starter pack van zowel de Nintendo 3DS-versie als de Nintendo Wii U-versie kopen. En een versie kopen voor één simpel poppetje, is ook zo aan de magere kant. Dan koop ik liever een geheel andere game ernaast.

Skylanders_SuperChargers_Dive_Bomber_2Opvallend is dat Donkey Kong en Bowser er toch anders uit zullen zien dan we ze kennen van de klassieke Nintendo-games. Donkey Kong komt in een Turbo Charge-uitvoering, terwijl Bowser in een Hamer Slam-uitvoering verschijnt.

Kevin: Ik vind het persoonlijk niet de meest sterke keuze dat Bowser en Donkey Kong een nieuw stijltje hebben gekregen. Voor de echte Nintendo-fan is het veel iconischer om ze te laten zoals ze eigenlijk zijn. Echter zien de personages er in-game wel redelijk goed uit en hebben ze interessante move sets die wel bij de personages passen, dus ik zal er niet een enorm punt van maken dat het niet de iconen zijn zoals wij ze kennen.

Skylanders_SuperChargers_Storm_Blade_2

Verandering met andere Skylander-game

Kevin: Als je eigenlijk al één van de vorige Skylander-games hebt geprobeerd, dan moet je wel opvallen dat het concept onveranderd is. Je hebt nogsteeds platform-actie terwijl je liniar door een wereld loopt. Ondertussen los je puzzels op, vecht je tegen vijanden en dat allemaal met figuurtjes die je eerst allemaal weer los moet kopen. De demo heeft op de voertuigen na in ieder geval niks getoond wat echt spectaculair vernieuwend was. Eigenlijk lijkt het weer meer van hetzelfde, alleen dan net iets beter.

Ik ben benieuwd of de echte game geheel nieuwe elementen zal brengen, naast de nieuwe voertuigen (welke natuurlijk ook weer extra geld zullen opleveren omdat het weer figuurtjes zijn die je moet kopen.) Laten we hopen dat de ontwikkelaars nog voldoende creativiteit bezitten om naast de voertuigen voldoende te vernieuwen. Afijn, laten we daarvoor de hele game afwachten. De tijd zal het ons leren.”

Beeldmateriaal