Home X Archief Wii Nieuws Reader review: Obscure 2

Reader review: Obscure 2

Reader review: Obscure 2

Horror games zijn er momenteel nog niet al te veel op de Wii. Resident Evil 4 was leuk maar wij snakken natuurlijk naar meer. Gelukkig is ook Obscure nu verkrijgbaar voor de Wii. Alleen horen we weinig echt positieve geluiden over de game. Wat vonden wij ervan?

Wat heeft de pers en de media toch tegen deze game? Wanneer ik wat reviews over dit spel lees krijg ik niet veel hoop en zou ik al zeker niet besluiten het spel ooit in huis te halen. Gelukkig heb ik Obscure 1 gespeeld en wist ik wat ik kon verwachten. Daarom besloot ik de game wel een kans te geven. Eens kijken wat er nu wel en niet terrecht is van al deze slechte oordelen.

.

Obscure 2 is het tweede deel uit de tiener horror serie Obscure en draait om een groepje tieners op een campus waar rare dingen gebeuren en monsters rond dwalen. Dit komt door een vreemde plant. De groep tieners moeten zien te overleven en daarom zul je telkens met twee van hen spelen. Af en toe wissel je van characters en zal de groep zich splitsen. Je hoeft deel 1 niet per se gespeeld te hebben.  In Obscure ging het verhaal over Leafmore High School waar in het geheim een experiment met een plant werd gedaan. Obscure 2 borduurt verder op dit verhaal. De plant is weer opgedoken, dit keer op Fallcreek University, en de jongeren daar hebben ontdekt dat er een leuke partydrug van te maken is.

.

Tijdens het spelen zul je net als in Resident Evil telkens puzzels op moeten lossen en monsters moeten verslaan. Deze keer zijn het alleen geen zombies. Zombies versla je of met wapens of met voorwerpen zoals een knuppel. Het leuks is dat je telkens met twee characters loopt. Jij bestuurt de ene en de andere is de computer die ook meehelpt. De besturing werkt soepel en richten gaat makkelijk in tegenstelling tot berichten op het internet. Mocht je willen kun je overigens ook met een vriend aan de slag gaan, die kan character 2 op elk moment in de game overnemen. Dat is vrij uniek want er zijn weinig spellen waarbij dit kan. Naast de standaard monsters kom je ook een paar eindbazen tegen, die geheel in de stijl van het spel moeten worden verslagen met een combinatie van puzzelen en knallen.

De beelden zien er goed uit en dat komt mede door de pre-rendered achtergronden. Hierdoor heb je weinig last van lelijke textures en ziet alles er zeer helder en duidelijk uit. De characters zien er netjes uit alleen hun gezichten zien er niet altijd realistisch uit. Al met al scoren de graphics toch wel redelijk goed. Al lijkt alles wel een beetje op de PS2 versie toch zijn de beelden telkens weer boven gemiddeld. De muziek in de game is in een woord top. De stemmen van de personages hadden beter gekunt. Soms zijn ze ’te’ grappig en denk je: waarom zou je zulke dingen zeggen als je leven op het spel hangt.

.

Al met al is Obscure 2 een leuke horror game die goed speelbaar is. Oke, het is geen Resident Evil aangezien die spellen net iets beter zijn afgewerkt. Horror fans kunnen hier naar mijn mening vast wel mee uit de voeten. Mocht je toch twijfelen huur het spel dan eerst eens. Het spel krijgt soms erg lage cijfers op internet en dat is jammer. Geen topper maar een redelijk leuke tiener horror game dus!

Graphics:      7

Gameplay     7

Sound            7