Bereid je voor op deze indie game!
In januari 2018 werd het indie vechtspel, Rivals of Aether voor het eerst besproken als mogelijke Switch titel. Helaas hoorden we hierna van ontwikkelaar Dan Fornace geen nieuws meer over de Switch versie van het spel.
Dit weekend echter, gaf Fornace ons een update tijdens Super Smash Con. De ontwikkelaar verscheen in een videoboodschap om een update te geven over het spel in het algemeen en bevestigde dat de release op Nintendo Switch effectief doorgaat.
Fornace zei dat het team nu hard aan het werk is op het platform. Je vraagt je misschien af waarom de Switch release nog niet gebeurd is, wel, het komt er op neer dat de netcode volledig opnieuw gemaakt moest worden. Hier wordt nu dus aan gewerkt en dit zal de Switch ondersteunen, alsook deze nieuwe features:
One of the biggest upgrades is that Rivals will be going from a two-player online game to up to four players, which means you’ll be able to queue for 1v1, 2v2, or free-for-all online. We’re also updating the friendly lobbies system, allowing you also to go up to four players, but you can go past that and have spectators. This allows you to do rotation lobbies. You can also spectate four-player matches. So these are all a ton of upgrades we’ve been working on behind-the-scenes.
Er komt dus een twee-speler online versie, voor tot vier spelers. Hier kan je een tegen een, twee tegen twee en free-for-all online spelen. Ook aan het lobby systeem wordt gewerkt, zodat je hier met vier spelers tegelijk gebruik van kan maken. Ook zal je hier toeschouwers kunnen hebben en zelf toeschouwer kunnen zijn. En nog tal van andere updates waar momenteel nog achter de schermen aan gewerkt wordt.
Wanneer dit alles aangepakt is, zal het spel kunnen verschijnen op Nintendo Switch. Voorlopig is er dus ook nog geen zicht op een releasedatum, maar Fornace hoopt deze snel bekend te kunnen maken.