Afgelopen vrijdag verscheen Super Mario Maker 2 voor de Nintendo Switch. Niet alle mogelijkheden staan echter in de handleiding…
Vanaf vrijdag kunnen spelers weer volop aan de slag om zelf hun eigen Mario levels te maken. Na een versie op de Wii U en een 3DS-versie is het spel nu ook beschikbaar voor de Switch. Dit tweede deel brengt een hoop nieuwe mogelijkheden met zich mee. Je kan gebruik maken van nieuwe level stijlen, onderdelen en vijanden.
Iets anders wat nieuw is zijn de multitouch bewegingen. Zowel de Wii U als de 3DS hebben een resistief touchscreen. Dat wil zeggen dat er daadwerkelijk druk gemeten wordt. Dat heeft als grote voordeel dat je dit soort schermen kan bedienen met bijvoorbeeld een stylus. Een nadeel hiervan is dat het slechts één drukgevoelig punt tegelijk kan meten.
De Switch heeft echter een capacitief touchscreen waarmee meerdere punten tegelijk gemeten kunnen worden. Hierdoor zijn “multitouch” besturingen mogelijk. Zo kan je met twee vingers een knijpende beweging maken om uit te zoomen of je vingers juist uit elkaar bewegen om in te zoomen.
Ook kan je door met twee vingers te scrollen snel naar de andere kant van een level gaan als je wat aan wil passen. In onderstaande video van GameXplain kan je zien hoeveel sneller dat kan gaan.
Wist jij al dat deze veegbewegingen mogelijk waren in Super Mario Maker 2? Of zorgt dit er juist voor dat je nog meer levels gaat maken? Vergeet je gemaakte levels niet te delen op ons forum zodat andere Daily Nintendo lezers je level kunnen spelen en eventueel nog tips kunnen geven! Veel bouw- en speelplezier!
Das wel echt chill als je gaat bouwen tbh