Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Aonuma gebruikt ideeën uit The Wind Waker ook voor Zelda Wii U

20272_1Eiji Aonuma: Als je tegelijkertijd werkt aan een aantal titels uit de Zelda-serie kun je informatie delen tussen de teams wat wel werkt en wat niet.

The Legend of Zelda: The Wind Waker werd als uitgangspunt gebruikt voor de ontwikkeling van Zelda Wii U. Zelda producer Eiji Aonuma heeft onlangs in een interview gesproken met GamesTM magazine over hoe The Wind Waker HD een manier was voor het ontwikkelteam om veel ideeën toe te passen in de ontwikkeling van Zelda Wii U en toekomstige Wii U Zelda-titels. Veel elementen uit The Wind Waker worden daarom geïntegreerd in Nintendo’s nieuwste titel.

WiiU_ZeldaWW_char01_E3Aonuma vertelt bijvoorbeeld ook aan GamesTM magazine dat het de bedoeling is om de interface van de gamepad en de motion controller van The Wind Waker ook te laten werken voor Zelda Wii U. Het plan is om de map op de gamepad te gebruiken als een GPS. Tevens laat hij weten dat het zijn wens is om de speler te laten ervaren hoe het is als deze de grote zee verkent en (geheime) locaties ontdekt die niets met de oceaan te maken hebben. Dat betekent hoogst waarschijnlijk dat een gedeelte van Zelda Wii U zich op open wateren afspeelt.

the-legend-of-zelda-the-wind-waker-hd-wii-u-wiiu-1371048871-026Zelda Wii U was al ontwikkeling samen met The Wind Waker HD en A Link Between Worlds. “Werken aan meerdere projecten ineens heeft zijn voordelen”, aldus Aonuma. Hieronder legt hij uit waarom.

“I cannot talk of this in detail, but we frequently find solutions to a problem in one title when working on another. When you focus too much on one title, you are prone to take a very narrow minded approach and I guess you could say working on other titles widens your perspective.

“The sense of a job well done I get as a result of all these efforts makes me truly happy. Also, when you are working on a number of titles at once you can share information about what works well or badly between the teams. This helps improve the quality of each of the games so there are lots of good things about working like this. The downside is that even when work on one game is over there is still another one there, so I never get a break. My family isn’t so pleased about that. It’s quite a challenge trying to keep them happy.”

zelda_wii_u_03

Het behoort zeker tot de mogelijkheden dat Zelda Wii U veel elementen bevat van meerdere titels uit de serie. Welke zouden jullie het liefst terugzien?